Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 776 ggr
Whiskery
0

Söker Han Råtta

Hej. Jag har nu två han råttor och med sambandet att jag köper en ny bur, tänker jag adoptera en till råtta. Om det kvittar så är det en Furet Tower, jag ska lägga ut lite annonser att jag försöker köpa en billight runt Skåne, men i värsta fall får jag köpa en ny! 

Som sagt bor jag i Skåne och vill ha en ny hanråtta, åldern kvittar men jag vill att ni ska vara beredda på att ta tillbaka råttan ifall det inte funkar med flocken.  

Tyvärr är jag helt kass på päls  färger och beteckingar, men jag ska göra mitt bästa: 
Jag vill ha en enfärgrad.
Om man får välja, vill jag ha en siamese, svart, eller brun.
Gärna stor och älskar att kela och är väldigt social! 
( De sista är väl något som alla vill ha, men som sagt så är detta bara önskemål, det är inte så att skulle tacka nä till en råtta som inte är " stor " nog eller är dubbel färgad!

cosmonita
0

Jag tycker att du först och främst ska köpa en leveransklar unge så att chanserna för en harmonisk introduktion ökar.

Lycka till Glad

sockerrattan
0

Håller helt och hållet med cosmonita

Mia//

Whiskery
0

#1 & #2 Det är inte något jag inte har tänkt på självklart, men tyvärr så har jag lite problem med att hitta en rått uppföddare i Skåne trakten. Hittat endats två stycken i Skåne  och inga av de har några ungar just nu.

Karmatarerskanise
0

#3 Jag har också märkt det.
Synd här inte finns fler.

sockerrattan
0

#3 Transport brukar gå ordna med lite ansträngning… Har själv fått ner ungråtta till skåne och själv bor jag i lappland

Mia//

Karmatarerskanise
0

#5 Men det är ju inte samma sak. Själv vill jhag i alla fall träffa bebisarna, för att känna efter vilken jag vill ha. Samt så vill jag kunna besöka uppfödaren om det behövs.

Whiskery
0

#6 Håller helt med. Det är viktigt att ha uppfödaren nära ifall råttan inte skulle bli accepterad in i flocken och måste lämmna. Väldigt opraktiskt att ha uppfödaren flera län från sig själv"!