Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 404 ggr
Calypso & Nike
0

Är det rangen de bråkar om?

Mina råttor Nike och Calypso springer och hoppar som tokar i buren ibland. Alltid är det Nike som ska jaga Calypso. De går jättebra ihop i buren och kan sova ihop. Vad tror ni?

Har jag lagt denna i fel kategori får ni flytta på den.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Banankaka320
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ålder? Ser dem arga ut eller busiga? :)

Calypso & Nike
0

Calypso är 3 månader och Nike är 6-7 veckor. Busiga. Sen juckar Calypso på Nike.

Forgetful
0

Mina juckade med på vanadra när de löpte/brunstade så kan vara att någon av dem löper :P

//Forgetful

Lilith
0

De har rätt nyligen flyttat ihop om jag minns rätt?
Mina juckade som galningar på varandra när de nyligen flyttat ihop (och ibland fortfarande, men mest runt löp). Vet inte riktigt varför de gör så, men jag fick förklaringen att det var rangordningsrelaterat ^^

Forgetful
0

Jag fick förklarat att det var för att de hjälper(??) varandra genom löpandet xD haha inte för att jag förstod va det menades med men iaf xD

//Forgetful

Lilith
0

Jag har hört den med :)
Det var just att jag tänkte att iaf mina, red varandra väldigt mycket när de precis flyttat ihop, och att de höll på med det dagligen, gärna mycket och ofta.
Annars löper de ju runt var fjärde dag, men om det är oftare än så, så skulle jag tro att det troligtvis är rang de pysslar med.

zickan
0

Honor gör så när de brunstar. Vissa kan tjura till av att andra hoppar på och då kan det bli lite gräl. Har en tant som hatar att de andra juckar när hon brunstar. Då smäller det från hennes sida.

De har inte mycket rang att tjaffsa om i den åldern. Vänta när både är runt 4-8 månaders ålderm ibland äldre. Det oftast då de börjar göra upp om rang när de börjar bli tonåringar och utvecklas mer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Calypso & Nike
0

Aha, så min lilla Calypso börjar bli vuxen. Min sambo trodde att Nike är en hane, men jag sa ju att Nike har inga pungkulor som putar ut där bak ;)