Vill inte komma ut..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Mina råttor tycker inte att det är så kul att komma ut och leka på golvet, dem vill mest vara i buren i sitt rör. Pepsi kan va ute och springa om man tar ut henne, det har hänt någon gång att hon har kommit ut själv om man har öppnat buren. Soda där emot vill INTE ut, tar man ut henne så springer hon in igen.. Vill ju inte tvinga om dem verkligen inte vill, men råttor är ju sociala djur.. Någon som har några tips på vad jag kan göra för att det ska bli mer intressant/kul att vara utanför buren?

iofs kan det ju kanske vara värmen nu?har haft dem i ca 3 månader.. + att dem är zooråttor.
vi ska skaffa en ny stooor bur till dem snart, så om dem inte vill vara ute kommer vi att göra en massa roliga tunnlar osv så att dem håller sig aktiverade i buren..?
Jag har faktiskt en 2-årig tant som aldrig självmant gått ut från buren- jag har tagit ut henne, men hon trivs inte utanför sitt revir. Märkligt kan tyckas, men hon verkar inte lida av det, så jag tvingar inte ut henne. Hade känts värre om hon tycktes hata att vara i sin bur
…
#2 okej, jo det klart att det hade varit värre. Kanske ska låta dem va då :)
#3 Gör så- det KAN ju faktiskt bero på värmen också
.
#4 ja, får se hur dem är när det blir kallare :) Hur är din hona annars? Tam? Har ju inte haft mina så väldigt länge än, och dem var ju inte precis tama när dem kom, inga "sitta-i-knät-råttor"
#5 Hon är egensinnig och visserligen orädd, men har aldrig varit någon människoälskande goseråtta. Håller sig för sig själv oftast, ibland ligger hon hos de andra tjejerna. Nu är hon ju gammal och inte så pigg längre. Men hon är definitivt ingen "människoråtta"- däremot har hon överlevt sina tidigare kamrater, så hon är en krutkärring
.