Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1165 ggr
cosmonita
0

Tänk dig för, både köpare och uppfödare

Jag är helt förstummad över all ambition i början och alla ansträngningar som sedan bara rann ut i sanden…

Glad att jag inte sålde någon råtta till personen men det hade nog varit lätt.

https://www.flashback.org/p31939574#p31939574

zickan
0

Jag tycker detta fenomen börjar bli allt vanligare :-/.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

UlrikaD
0

Någon som vet vem personen är och kan få råttorna därifrån innan de blir "borttappade"?

Jag vill bara skrika rakt ut när jag läser såna här goddag yxskaft trådar om folk som skaffar djur tvärtemot alla råd.

Funkar exakt likadant på illersidan. Folk rekommenderar att man köper av uppfödare, men de gör tvärtemot och helt plötsligt är illern livsfarlig, blodtörstig och ska avlivas.

Så less på folk!

Zolah
0

Uh, idiotiskt xP

men då är det flashback också, vilket är än så länge i mina ögon sveriges version av 4chan. Med andra ord en skithåla där allt skit samlas ( tills motsatsen bevisats vilket jag inte tror kommer ske )

[Alenzi]
0

#3 Instämmer. Förväntar mig att bli upprörd innan jag ens har sett vad länken jag klickat på handlar om; det räcker att jag ser flashback i adressen.

bankfack
0

Människan lät ju trollig också. GAAAH!

UlrikaD
0

Fast idioter är ju det vilket forum de än skriver på.Flört

Allamej
0

Ulrika, illa men sant, några av sveriges smartaste människor finns där. politikerna undantaget men författare, kirurger (finns ju grava undantag där med) journalister osv osv.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

silverorm
0

Ja, men som uppfödare är denna typ av köpare en mardröm! Man måste verkligen kunna sålla bland köpare, visst vissa är väldigt lätta att läsa av, de är väldigt lätta att neka köp, men vissa kan vara betydligt svårare..

he he men jag har ett hemligt vapen kom jag på…min sambo är en väldigt duktig mänskokännare, o rynkar han på näsan o säger till mig att han inte gillar en köpare lyssnar jag på honom. Har nu märkt att det stämmer väldigt bra!Tungan ute

Magda
0

usch så tråkigt att läsa såna trådar Gråter

Allamej
0

Jag satt och läste den där tråden och var hundra på att hon är ett troll.

Men givetvis så sållar man, jag sållar… och när jag sållat bort en köpare så går hon och parar sina och kallar sig otroligt kunnig…. sen så blir hon förbannad när jag säger att råttan är augoti striped och in vit brun.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

gulzebra
0

Tror inte att det är ett troll utan helt enkelt en person med höga förhoppningar som inte infriades när det blev zooråttor… Vem hade inte blivit sjukt besviken över råttor som bara är rädda som ens första råttor efter att ha hört massor om hur underbara de är? Hur många här kan ens helt ärligt säga att man inte köpt en zooråtta? Inte många, gissar jag på.

Anyway, jag pm:ade TS och erbjöd stjärterum för råttorna här hemma, men de finns tydligen ända nere i Skövde.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

alexfifan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh, dom skulle ju få bo här då. :'(

you can't face the problem, if the problem is your face……

gulzebra
0

#12: Du kan ju alltid skicka ett pm till ägaren? :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

silverorm
0

12- gör det, om du har plats o tid de stackars råttorna kommer säkert kräva lite jobb. Men isåfall får du kontakta innan råttorna har "rymt"..

Magda
0

jag pm:ade och de finns kvar..  skövde är ju väl långt för mig att hämta tyvärr..

[isdrakee]
0

Hmm, den där storyn verkar väldigt bekant. Jag tror den där personen var medlem på zoonen förut men blev bannad.

Kalli
0

#16: Det var h*n, hade en annons ute på råttorna bara 3 dagar efter köpet på just Zoonen. Blev personen senare bannad är inte särskilt förvånande. Har också ett vagt minne av att jag läst att personen annonserat på RIF men varit så otrevlig att denna blev avstängd här också?

I vilket fall lider jag med råttorna, de borde vara runt 8 månader nu och jag undrar vilket slags liv de lever. Hoppas verkligen att personen behandlar den bättre än vad inläggen antyder. Kan ju vara en del attityd också för att h*n är anonym på nätet, att missköta sina djur i verkligheten kräver mer kyla.

[isdrakee]
0

#17 Den där personen verkar ändå väldigt djurintresserad och jag uppfattade denne som seriös innan allt gick fel. Kommer ihåg att han (har för mig att det var en han) hänge mest på terrarieavdelning i början och hade sunda planer inför sina reptil-köp.

Så vitt jag kan se så låter han seriös i sina rått-planer också. Sen är det något som brister, han verkar inte ha koll på något och han blir plötsligt väldigt otrevlig. Jag trodde först det var någon som hade lyckats logga in på hans konto på zoonen för att sabotera men så var ej fallet.

Det är intressant att han finns på FB i alla fall. Det verkar ju dock som hans stora djurintresse lever vidare vilket känns oroande. Såg att han var intresserad av en ödla på runt 1,2 - 1,5 meter. Men om han inte ens klarar av några råttor hur ska han klara av en sådan stor ödla? :O

mocchino
0

Åker gbg-sthlm på onsdag och tåget går via skövde så om nån är sugen att ta sig an dom och killen kan komma till stationen och lämna dom vid tåget så skulle jag kunna ta med dom till sthlm.

Gulzebra; En kompis till mig, Eva som du köpte Zvullo av, åker sthlm-rättvik/mora den 8:de så då kanske ni skulle kunna ses om du vill ta dom? ;)

// Nathalie

gulzebra
0

#19: Oh, ja det vore ju utmärkt! Jag slänger iväg ett pm direkt :)

[isdrakee]
0

Hur går det med råttorna?

gulzebra
0

Det ser ut att lösa sig, hänger på att han tar de till tågstationen :)

Kalli
0

#22: Hoppas, hoppas det löser sig. Du är en ängel som ställer upp för de små!

busigdemon
0

Hoppas att det löser sig, han (?) verkar ju iaf inte vilja ha kvar dem.

Fattar inte att man till en början kan verka så vettig och villig att lära sig, men sen bara skiter i allt och allt vett bara försvinner! Gråter

Får ju en att undra vart männskligheten är på väg…

"Din verklighet är inte Min verklighet"

gulzebra
0

Nae, fast vem skulle vilja det? Hade mina första råttor blivit helt otama så hade då inte jag heller velat fortsätta med råttor… Otama gör sig definitivt bättre hos redan inbitet råttfolk - med trygga råttor som kan visa fegisarna att människor är något bra, och trygga råttor att gosa med om de otama inte blir tama ändå. Då gör det liksom inte lika mycket imho.

Tycker samtidigt inte som er andra att allt vett har försvunnit… Utan det verkar snarare som att det helt enkelt blev fel när bekvämlighet vann över att skaffa uppfödarråttor. Om det är att vett försvinner så är det många här på iFokus som ska dömas ut som ovettiga… Inklusive jag själv. Därmed inte sagt att det var ett bra val. Han har hur som helst frågat om bilder och lite info kring min råtthållning så de hamnar rätt och inte blir ormmat eller nåt, och det bådar ju gott. I övrigt är det ju faktiskt en FBare och FBare är något av ett släkte för sig - det är liksom inte samma mentalitet på FB som det är på RiF om man säger så utan en hel del trollande bland annat. Han hade lika gärna kunnat skriva att de får ta den i tvåan utan att några ögonbryn höjs av det. Därmed inte sagt att han inte talar sanning om att tappa bort de ute heller, det är ju liksom lite omöjligt att veta för oss som inte känner honom - men då borde de ju rimligtvis ha blivit borttappade redan iom att han haft de rätt länge nu…

Nå, vi får se om det går att ordna. Är tydligen lite problem iom att de måste ner i en kartong, men det är bara att hålla tummarna för att han lyckas.

//Annelie, fellow FBare ^^

fayefaye
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller tummarna för att det fixar sig. Blir så arg när man läser sånna där trådar :/ Hade själv två zoo-råttor, och visst tog det ett tag att få dom tama men med tålamod blev dom jättesociala.

gulzebra
0

Häpp, hit kommer de inte. Ska någon ha de får man snällt pallra sig till honom och hämta de personligen helt plötsligt för transporthjälp är tydligen oseriöst, likaså att han ska behöva "leka springpojke" och lämna de vid tågstationen. Snubben hade inte ens greppat att det är jag som skulle ha de utan fick för sig att det var transporthjälpen som skulle ha de, trots att det nämnts flera gånger och jag rättat ett sånt missförstånd tidigare… O.o

Så ja, råttorna är kvar där. Jag må inte ha några problem med att ta tåget själv om det är något jag vill ha, men jag åker inte från Borlänge (Dalarna) till Skövde för att hämta ett par otama råttor som jag egentligen inte ens vill ha själv utan skulle ha tagit bara för att hjälpa till - min honflock är under avveckling så varför skulle jag? Då avvaktar jag hellre tills det är dags att fylla på i hanflocken - och då med bebis från en seriös uppfödare…