Aktiviteter Kronoberg/växjö
Vi får snart hem två små killar. Och såklart kommer första tiden att gå till lära känna dom och allt som hör det nya till :)
Men sen när man funnit varran och livet är i det "normala" tänkte jag hörde om det finns några i växjö/kronoberg som kanske brukar träffas, träna agillity lr kanske bara låter råttorna leka och ja fika lite och prata skit :P
Om inte kanske det finns några som vill starta upp en liten "klubb" lr vad man ska säga, som träffas regelbundet och så :)
Hänger ni med? :P
Brukar det finnas några utställningar/agillitytävlingar häromkring? lr är allt långt upp lr långt ner?
Charlotta-B
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns gott om folk här i alla fall som är sugna på lite sånt där vet jag. Men finns inget ännu ;O
you can't face the problem, if the problem is your face……
Jag har också funderat på det :D Typ förening eller nåt, men kan inte göra något förens jag flyttat hemifrån:)
#1 Toppen! :)
#2 ja förening! :)
Men frågan är hur många som är på? Kanske vi kan starta en liten ihop =) Verkar ju finnas en del växjö/kronobergare här allafall :)
Charlotta-B
Jag är med frrån växjö bara att jag flyttade nyligen till Bor men kommer till växjö då och då :)
//Forgetful
okej :) ja men är du ändå här så :) alla som vill/kan får ju såklart vara med på träffar :) Inte bara vi som bor i växjö/kronoberg :P hihi
Charlotta-B
Har åtta mil till Växjö och befinner mig där ibland ^^
toppen :)
Men vad säger ni ?
Vet ju att ni pratat om detta innan och så, men jag är ju ganska ny här så har nog missat vad ni pratat om då.
Charlotta-B
Planerar rått träff som aldrig blir av. Men när den blir av, så kan man ju planera lite roliga saker att hitta på när man träffas :-D
Men kanske df dom inte blir av? För att det inte har planerats vad man ska hitta på?
Vad vill alla göra på träffar då? kan ju skriva en lista?
Charlotta-B
Vart ska man träffas kan man ju börja med att ställa sig :P och vart man sedan ska befinna sig hela dagen x)
//Forgetful
Jag vill typ klämma på andras råttor och snacka lite skit och fika :D
Hemma hos nån? lr menar du typ lokal?
#11 Hehe ja snacka skit och fika är ju aldrig fel =)
Charlotta-B
Ja eller någon speciell plats som någon park elr något :) fast vädret spelar väl rätt stor roll med isf ;O så hemma hos någon hade ju varit bra men finns det någon där som skulle kunna ha några tjejer med råttor hemma? xD tycker vi definitivt ska fika och snacka :D
//Forgetful
Jao, sommaren kan man ju klart vara ute, lite kallt på vintern dock :P
får fundera lite
Charlotta-B
Ja alla får ge förslag! :D kom på vad som helst, alla idéer lyssnas på :)
//Forgetful
Ni är välkomna hem till mig så fort jag har kommit iordning lite, flyttat till en trea med eget rum till råttorna så det finns gott om plats. ;D Så kanske alla kan ta med sig någonting, typ fika, kaffe, fralla, bulle vad som helst typ knytkalas… haha.
Sen skulle man ju kunna ha lite lekar också, är inte så kreativ på sånt men någonting går ju alltid att hitta på. Fast klämma på råttor är ju huvudsaken <3
#16 många bra idee :)
Knytkalas är skoj :)
Charlotta-B
Låter kul :D tycker det vore kul att kunna vara hemma hos någon så det vore ju inte helt fel ^^
//Forgetful
Hade faktiskt förslaget uppe med Maria och Råttis att man skulle kunna hjälpas åt att försöka träna lite agility om man kan få tag i lite enklare hinder också. Tycker jag hade varit jätteroligt :-D
#19 det låter toppen!
Men kan man inte bygga egna? kan inte vara jätte svårt?
Charlotta-B
Jo, bara att köpa lite träskivor eller något och börja snickra. Finns säkert billiga grejer man kan köpa också om man är lite fantasifull. Kanske skulle vara lite kreativ såhär på kvällskvisten och skissa upp lite skoj hinder :-D
Ja agility är också något som skulle vara kul :P
//Forgetful
Hehe =)
Jag har ingen erfarenhet alls av rått agillity. Men hade varit super att testa sen med våra grabbar =)
Charlotta-B
Jag har inte heller agility erfarenheter med råttor men med hunden har jag gjort det med :P
//Forgetful
Har inte heller någon som helst erfarenhet. Har kollat på ett par videos med bra sätt att lära råttan men har aldrig försökt mig på själv x(
Skulle gärna prova men vet inte riktigt hur jag ska kunna belöna dem för de äter typ inte utanför buren ;/
//Forgetful
Har också det problemet med vissa av mina… men vi kommer nog på något ;)
Jadå :) jag har en tunnel som är vrid och förlängningsbar som jag kan ta med isf :D
//Forgetful
Toppen! Alla kanske kan göra nått eget hinder och ha med så har vi snart en hel bana =) Nån som vet nån bra sida om detta? vilka hinder som ska vara med och sådant?
Charlotta-B
Det finns tydligen allt möjligt :P många gör av bara saker de hittar hemma som böcker, kartonger med mera :P gungbrädor och balansgång är väl en rolig sak som man skulle vilja prova på :P
//Forgetful
Okej :) ja hemma finns ju massa saker dom kan klättra över/genom :P
Tänkte lite mer kanske på tävlingsbanan? hehe inte nu för att jag tänkt tävla men kan ju va kul att efterlikna det hela , och så har man ju tränat om man gillar det :D
Charlotta-B
Det finns youtube klipp som jag tittade lite tidigare på idag men det var nog lite mer invecklade saker än bara en bana x) det var typ en lång gång med hopphinder och bara hål för ögaren att locka med handen med och den skulle springa så fort som möjligt igenom :P
//Forgetful
okej, som en laburint med hinder :P jag får ta och kolla lite youtube filmer :)
Hoppas verkligen vi kan få ihop nån/några träffar, Men alltid lättare att fortsätta när man träffats en gång, Ni känner kanske varandra sedan innan ?
Charlotta-B
Vet faktiskt inte haha xD men det hade varit roligt att se någon som man inte förväntade sig xD
//Forgetful
Att träffa nån som du kanske träffat men inte visste den var den personen menar du?? :)
Charlotta-B
Jag känner/har träffat tre stycken som hänger här :) Men tror också på som du säger att om man bara får ihop första träffen så blir det lättare att få det att rulla på lite mer regelbundet ^^
Ska kolla lite eventuella datum, hur har ni det med tid?
Vi har inte fått hem våra grabbar än, men om ett par v. Men om ni bokar en träff innan de kanske jag kan få va med utan råtta
Jag jobbar heltid i vanliga fall, fast ju nu har jag semester.
Charlotta-B
Klart du får komma utan råttor också ;)
Kanske borde passa på nu medan de flesta har semester. Jag jobbar på restaurang så har ganska oregelbundna tider därav hade det varit bra för mig att veta vad ni andra har för er så det kan bli av denna gången :-D Vad jobbar du för tider när du jobbar?
yeey =D
Jag jobbar 7- 16
Charlotta-B
Hehe denna var söt :)
Charlotta-B
Är ni medlem i SRS så får ni ju anordna utställningar om ni vill!
Inget utställning för mig tack :/ men jag jobbar bara denna veckan ut sen har jag semester men jobbar 2 dagar efter semesterveckan x)
//Forgetful
Men då skulle vi ju kanske kunna ta det ganska snart. Eller? :o
Jag har aldrig semester, fast jobbar bara tre timmar om dagen 8-11 så för min del går det nästan hela tiden.
#40 Om ändå mina råttor kunde vara sådär förtjusta i yoghurt. Då hade dom gjort sådär med :( Hahaha </3
Läste att man kunde prova baconost på tub men är inte det laktos i? :S
//Forgetful
#41 Menar du att man sen enskild medlem kan anordna utställningar? Lr menar du om man startar en förening?
Nån som har nått förslag? så många som möjligt ska ju gärna komma =)
Charlotta-B
#45 Om man är medlem i SRS kan man som medlem där anordna utställningar, så tolkade jag det i alla fall. :)
Random datum, 13 augusti? Lördag om 1,5 vecka. Helgen efter, 20, också en lördag…
Vad jag vet så kan jag nog :) Tid? plats?
Kanske jag har emd mej en liten då :P
Beror på hur killarna äter till sej hihi Snacka om att man längtar!
Charlotta-B
Växjö är väl bäst. Så kan vi ju vara ute om det är bra väder för det, annars är ni som sagt välkomna hit.
Varifrån ska du ha råttor? :-D
Kan båda datumen :) hoppas det är fint väder x)
//Forgetful
Väderleksrapporten ser utroligt tråkig ut…
Jao vart har sommaren tagit vägen??
Tidpunkt ?
Charlotta-B
Jag slutar jobba elva på förmiddagen så för min del när som efter det (och ingte alldeles för sent på kvällen)
Men om vädret är för dåligt får vi väl vara hos alexfifan :O om det nu går bra x) men vilket utav datumen och vilken tid? :P och vart ska alla träffas så att man hittar? x)
//Forgetful
Ja vi kan vara här annars. :)
Får väl höra med alla andra med iaf de jag vet som kan vilja haka på vilka datum dom kan :)
Bra :) vart ska alla mötas? på stan någonstans eller nära där alexfifan bor? x) var bor du föresten? xD sen får alla som vill säga vilket datum som vore bra :D kan ju kanske börja ha den 13:de eller 20:de som röstning och om vi hittar något annat datum som passar mer för alla kan vi ju alltid ändra :)
//Forgetful
Jag kan närsomhelst (a)
#11 klämma på andras råttor XD helskönt svar! haha, sorry om ja avbryter er nu men kunde inte hålla mig!
#57 Haha men alla är ju annorlunda att klämma på xD Vissa råttor är mjuka och sladriga och andra råttor är typ stela och spretiga! :D
hahaa jag dööör!! XD ordvalen är dem bästa mmåste ta å skriva ner det här haha
Hahaha x) men verkar som om de flesta är väldigt flexibla så ska vi säga 20:de så det kanske finns chans till att mer hör talas som detta? :P
//Forgetful
Yes, boka in en dag när dom flesta kan så hoppas jag med att jag kan :P
Ska vi va hos alexfifan?
Charlotta-B
Ja det verkar som vi kan vara hos alexfifan :P nu är det väl mest vart alla ska mötas och vilken tid x)
//Forgetful
vart i växjö bor alex då? :)
Charlotta-B
Vet inte än x) om alla har möjlighet så kan man ju mötas där kanske :P
//Forgetful
Jag bor ganska centralt så jag kan ta mej nästan vart som :D
Charlotta-B
Jag med x) går ju typ bussar överallt med :P
//Forgetful
#63 Vet inte vad stället heter men vet att Netto ligger där xD Nära eller i araby tror jag :o
#67 Du menar mot hovshaga? :P typ vid norregård?
//Forgetful
#68 Ingen aning faktiskt, ingen aning var platserna ligger … bara att netto finns där >.<
Haha vi får väl se vad hon säger :P men vi verkar väl bli 4-5 stycken än så länge :P
//Forgetful
Nydala är dt :) man kan åka ettan eller tvåan så kan man ju försöka matcha in så alla åker samma buss :-) 20 går bra för mig :D
Men ska alla mötas på stan och ta samma buss då? :P
//Forgetful
Nydala bodde jag när jag var liten :P hehe..
Charlotta-B
HAHA kul och se minerna på dem andra i bussen när ett gäng kommer med massa råttor :D
Hehe dom kanske flyr bussen :P haha
Charlotta-B
Får man ha råttor i bussen? xD har aldrig åkt med dem innan xD
//Forgetful
Ja man får ju åka med hundar och andra djur? Fast kanske inte ska räcka fram h*n till chafören och fråga om han vill klappa :P hehe
Charlotta-B
Hahaha xD jag har ju ingen transportbur utan en vanlig mindre bur så kanske får ha en filt över så inte nån tant slår ihjäl mig när jag sätter mig jämte henne xD
//Forgetful
hehe :P kan bli roligt detta
Charlotta-B
Hahaha jag vill inte gå in först i bussen hahaha xD
//Forgetful
det får den som är älst av oss göra :P lr ska vi ta den som är yngst hmm hihi
Charlotta-B
Hahahaha xD hoppas jag är mitt i mellan xD men någon tid med som vi ska mötas vid bussarna :P mitt på dan, tidigt elr när? xD
//Forgetful
Ettans buss går ju typ hela tiden, så får ta en tid som passa folk.. Men sen är det ju några som ska åka en bit utanför stan så kanske inte så tidigt?
Charlotta-B
Nu ska jag sova ; Natti hörs imorgon.
Charlotta-B
Ja vi får prata mer imon allihopa! xD natti
//Forgetful
Ja ni kan ju komma vid ett två tiden kanske?! :D Så får ni stanna så länge som ni känner ;D
Jag kan gå först in i bussen! Liten men kaxig :D
Haha nää men dem flesta chafförerna har tyckt att dem varit söta :)
En gång så var det en som satt där inne och sa "UUSCHHH" när jag gick förbi och hoppade undan en meter typ, så jag stannade och gav henne en mördarblick och gick vidare … det roliga var att jag tyckte själv hon såg ut som en näbbmus i ansiktet XD Men jag sa inget(a)
#87 hehe! :P låter bra det!
Charlotta-B
Hahaha :P många äldre tycker inte om gnagare, är glad att min farmor tycker om dem isf x) men de kan ju inte säga något för hundar är väl ändå värre egentligen att ha på en buss bara att vissa folk inte tycker jätte mkt om råttor och att det kanske inte är så vanligt men de kan ju inte precis slänga av oss xD men ja 2 tiden den 20:de vid bussarna? :P vi märker nog vilka som är vilka för vi kommer ha burar :P men kommer alexfifan och möter oss elr ska vi få en hållplats att gå av på? :P
//Forgetful
ja men ni kan ju byta nr osv så ni kan mötas upp och ta samma buss :-) jag möter er självklart vid hållplatsen, maria vet ju ungefär vart jag bor så hon kan nog gå först, hähä :-D
men btw. kanske inte ska ta det den 20e, det är ju då råttutställningen är i gbg väl? ;o
Jag vet inte faktiskt :O håller inte koll på utställningarna då jag inte går på dem men här är mitt nummer iaf så ni kan nå mig så lägger jag till er i mobilen när ni skrivit erat nummer ^^ 0704564443
//Forgetful
Jo råttutställningen är den 20de :o
Vilka ska till utställningen?
Charlotta-B
Inte jag iaf :O
//Forgetful
Inte jag heller.
Charlotta-B
Men hur gör vi isf? :O om det är för många som ska dit så kanske det går den 21:te för er? :O
//Forgetful
Jag ska förmodligen dit. Men den 21 funkar ju lika bra :)
vart är den?
Charlotta-B
Göteborg ^^
oj, det var långt. :)
Charlotta-B
Är den i samband med marsvinsutställningen?
Charlotta-B
Ja om alla kan den 21 med så gör det ju inget :)
//Forgetful
#101 Det har jag ingen aning om xD
Alex, JAG SKA MED DIG OM DU SKA DIT. Sådeså :D
Vad roligt! =)
Charlotta-B
Maria du ska med mig dit varesig du vill eller inte :)))))))))))))))))))
Haha! Hoppas ni får skoj girls :)
Charlotta-B