Hur skulle du ordna min bur?
Småtöserna har nyligen fått flytta in i stora buren där gamla gubbar har bott, med andra ord är den rätt tom på inredning eftersom gubbarna inte gjorde annat än att sova i en Fångst från IKEA.
Söker tips på saker man kan piffa upp buren med! Speciellt "hjärngympa" saker som de kan få klura på. Hur skulle DU "möblera" i buren om den ska anpassas för ett par töser med mycket spring i benen?
Hjärntorka så det heter duga, känns lite trist att bara inreda med t.ex en Fångst och några fler myshörnor, speciellt efter att ha tittat runt på Fancyrats show off så blev man extra sugen på att smocka buren full med saker.
Ja, jag har förövrigt läst alla trådar med tips på IKEA saker och om burinredning men de flesta trådarna innehåller desvärre bara ordet hängmatta och Fångst ett X antal gånger.
( Nu lät jag säkert som en riktigt otacksam bitter….. men alla tips tas tacksamt emot såklart! )
Har redan tittat där och provat det mesta men inget föll dem i smaken ;/ Tack ändå! 
annars kan du ta äggkartonger och gömma saker i dem och stänga. det är roligt tycker mina.
Fruktgrenar! Stora! Mina blev helt galna och tuggade jättemycket! :D
Fler hyllor så att de får mer yta att gå på. Vatten/avloppsrör lagom stora för råttor. Upphängd salladsboll som du kan lägga mat i. Stegar. Hängbroar.
Mina tycker om att bära upp sönderrivet papper i ett hus vid taket x) och gärna mer pinnar att klättra på :P tjocka rep är också roligt x)
//Forgetful
Tack för tipsen!
#3 Äggkartongen gick hem direkt! :)
#4 Finns det inte risk för parasiter i trädgrenar? Har tänkt tanken tidigare men vågar inte ta in någonting ;/
#5 Hyllor ska införskaffas imorgon och en stege har jag snickrat ihop redan :) Men vart kan man få tag på avloppsrör?
#7 Byggvaruhus har mycket roliga saker till råttor. 
vissa tar och grillar dom i ugnen ett tag för att bli av med insekter, eller så låter dom dem torka . inte helt hundra hur länge dock, ska finnas tråd om det nånstans?
Lättsam potta, 19:- på IKEA = rena fyndet!
Läste om den i en annan tråd här på rif och tänkte först strunta i den men den hamnade i shoppingpåsen ändå och flickorna älskar den! Den har även en två-i-en funktion, sovplats där uppe och hemligt förråd där under så att man kan gömma mattes sopor man diskret rotat fram ur papperskorgen… 
Jag skulle ha en hängmatta högst upp, mina tjejer gillar att varva att sova på olika ställen :)
Och sen längs ner - en toalåda! Och gör ett till större hyllplan (som det högst upp) nära en bra lucka så att du lätt kan ha det som matskålsplan, samt att det då är enklare att flytta skålarna in & ut/städa upp matkladd etc.
…dörrvakten…*fniss* xD
De där plasthyllorna är suveräna. Köpte buntband/spänband så jag kunde sätta upp dem vart jag ville. Man får ju klippa ned dem när man vill flytta om men helt klart värt de. Råttorna älskar dem pga kanten verkar det som.
#21 - Jag försökte faktist med hängmattor! ;) Men den använde de inte alls mer än till att gnaga upp till tråd och bädda med.
Toalåda använder de inte heller, har haft det förut men dom gör ifrån sig överallt förutom just där. Provade ha den i olika hörn och olika material i lådan men icke.. den skulle stå helt orörd *mumla nått om kräsna råttor* 
Stort hyllplan till matplats vore en jättebra idé men jag har varken stora luckor eller någon bra placerad lucka så det går nog inte
#22 - Verkligen! Buntband kostar inte många kronor och om man inte möblerar om ofta så är det ingen kostnad alls i princip :)
Ah, aj då, knasråttor xD
Hm, fast vissa råttor får man ju jobba lite med för att de ska börja använda toalåda, och se till att bara ha sådant material i den att de gärna VILL gå där. I resten av buren kan man ha tyg eller tidningspapper…och så får man flytta i pluttarna i toalådan i början, tills att de fattar :)
Gör några "trappor" eller stegar, jag har det i en av mina bura man använder: "hönsnät", silvertejp man viker till nätet till en trappa eller stege. och sen tejpar man med tejpen över sen (man måste ju inte ha tejp men jag tycker det är bäst så inte de små liven river sig!!! Mina råttor har gillat att springa i dem!!!