Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2194 ggr
Jinaum
0

Syndat och Fyndat

Ja vilken delarna ni föredrar att kalla detta. Jag har sett sådana här trådar på andra forum och tycker de är rätt roliga.

Min tanke med denna tråden är att dela med sig av små roliga saker man hittat. Samtidigt ge tips om ni hittat något på något ställe som kanske finns på en viss kedja eller allmänt som går å hitta lite varstans.

Tips och inspiration till varandra och små roliga saker eller glädjeämnen vi skaffat till våra pälsklingar.

[lucke]
0

Köpte röd fleecefilt på Ica idag för bara 29 kr. Det blir till julinredningen tänkte jag…

Jinaum
0

Själv syndade jag hårt då jag egnetligen inte fullt och fast hade råd. Men det var så billigt! Ett ferplast böjt rör för endast 79kr på Hisings djurmarknad vid hjalmar brantings platsen vid massa andra gnagar rea saker. Tyckte odjuren förtjänade detta och skall även köpa dem ett sådant där böjbart avlopps rör som jag skall fästa igenom hela buren! Massa synd på detta stället :)

Jinaum
0

Inga som fann denna idé speciellt rolig eller har vi lite torka på synd och fynd?

Marre89
0

Satt på ikeas hemsida häromdan och hade tänkt synda.. så hittade jag en hängstol ungefär till barn, och fick då en ide att sy en sån till råttorna.. så jag satte mig och sydde ist för att synda… men ska åka dit efter löning :) då blir det julklappar till de små djuren <3

EmmaWq
0

Syndar ofta och handlar upp mina sista pengar (typ mitt i månaden :P) till råttorna. Oftast sker detta på IKEA (exempelvis fleecefilar för 10kr, eller handdukar för 2kr), där barn/badrum - och köksavdelning är att varmt rekommendera!! Finns även mycket nice prylar på Rusta och ÖB. På ÖB finns det tillexempel just nu transportburar som är helt okay, för 149kr. Och kattpelare för 199 eller 169 kr.

På JULA har de även en dokumentförstörare för 199 spänn. Och hörde att de har köksvågar för typ 99 spänn på Lidl :-D

Jinaum
0

Nu har man syndat rejääääält.

Var iväg lite akut till överby för att köpa mask till geckon. Vilket gör att jag hamnade på zoo 4 yous smådjurs hörna. Vilket ja.. lede till shopping.

En liten mus vattenflaska till å ha te i till Ubbe för 25 kr.

1 vipp bräda för 58. Blev ju tvungen då de brukar vara svindyra.

1 dammvipa psycho älskade så mycket att han klättrade upp och ned i buren för 34 kr.

Osså idag. Skulle BARA köpa hästlinement. Men så hittade jag en sådan där boll man gömmer godis i som brukar vara skit dyra. Den kostade bara 30 kr!!! Så den fick åka med.. trotts att jag igår tyckte "Ne men den tuggar de nog bara sönder för 80 kr". Men ja.. 30 kändes mer resonligt. Dessutom var den lila med råttor på (gör ju saken bättre eller hur?).

Exxozzie
0

Jag ska synda. En ny Furet Tower ^^

Itchy
0

idag fyndade jag riktiga märgben till mian skruttar för 20:-
(såna som säljs i mataffärer)
så här ska de få ngt riktigt gott att tugga på :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Jinaum
0

åååh. De borde jag med köpa hem. Vill ha ben till att göra nålbindningnålar utav :P

TrueStory
0

Ett tips! Struphuvuden är så himla poppis hos mina råttor, Tar en tråd eler liknande och binder fast den i gallret så har dom lite att roa sig med :)

Itchy
0

#10 jag gjode samma sak fast med ett kycklinglår, och det slutade med att en av mina honor klamrade sej fast & satt på & åt samtidigt XD

TrueStory
0

#11 HAHA XD Det har jag inte tänkt på, måste testas nästa ggn det serveras :D

[Rottfinalina]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

**Kudde för 9 kr
**När jag var på ikea köpte jag en billig kudde (tror det var för 9 kr st).
I kudden fanns det en massa bomull som jag drog ut och lade i hängmattor, hus etc.. väldigt populärt hos mina råttor, särskillt under vintern! :)

xxmammaxx
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I går beställde jag foder och sele på http://www.fiasbutik.se/

Itchy
0

nu har jag fyndat igen ;)

var på Grizzly för att köpa mat till kaninen, och såg att de hade Parmaben/skinkben  med kött på för 24,90….och jag kunde inte låta bli att köpa, så nu ska mina flickor få lite gott & tugga på :)

(pojkarna är för få för ett så stort ben)

http://www.winningways.ie/components/com_virtuemart/shop_image/product/NP72529.jpg

mikeiko
0

#15 Dinosaurieben! :O

Itchy
0

#16 det var medium benet ;)

och det är inte så mkt kvar av det nu…nya lillflickan åt så mkt hon orkade, och somnade hängandes över det ^^

mikeiko
0

#17 Ahahahaa aaaaw!

Calypso & Nike
0

Kan de äta såna ben med kött kvar på och är det såna för hundar ni pratar om?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Itchy
0

ja de är egentligen till hundar :) brukar finnas i zoobutiker

och kostar mellan 25-60:-

Itchy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ojojoj…såhär ser det stackars benet ut idag, inte lika kött kvar :P

och ett par väldigt belåtna råttor

mikeiko
0

#21 Stilig bild! :D Gillar de att gnaga på benet också, typ för att komma åt märgen?

Itchy
0

#22 tackar ^^     ja de gnager på benet oxo :)

mikeiko
0

Åh, då måste jag också köpa till mina tjejer! :D

Itchy
0

de kommer att älska det ;)
jag lovar

Marre89
0

Åh måste köpa till mina grabbar oxå :)

[Ratass]
0

:O ja köpte ju nå liknande.. mina tjejer tyckte den var ritkgit äcklig man såge de på dem, trippade på tå och gjorde allt för att itne behöva röra den när de skulel förbi den

Itchy
0

det kanske handlar lite om vad de är vana att få :/

mina får ofta kött, och gärna med ben….så det kanske kan vara därför :P

Itchy
0

kom på att jag inte berättade om måndagens fynd i form av  ferplas drinky medium flaskor för 13:- st :O

perfekt till sjukbur/transportbur

Itchy
0

ett tips som jag inte alls tänkt på förr :P

fyndade idag en perfekt toalåda på ikea

http://www.ikea.com/se/sv/images/products/pluggis-papperskorg__0108699_PE258319_S4.JPG

såg en Pluggis papperskorg på fyndhörnan…och såg direkt att det inte var en papperskorg, det är ju en toalåda :P

Jinaum
0

Åh! Sådan måste jag ju köpa nu! Hur stor e den? Ser ut som något som skulle va lagom te ensamråttan jue.

[Alenzi]
0

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60058762

Vi använder den här som toalettlåda, den är fantastisk då ingen av råttorna kan rubba den ur fläcken :P