Bilder på dumbos och rexar
hej jag vill ha utökning i flocken har funderat på dumbo eller rex, eftersom dom e såå söta har ni nå bilder på era dumbos eller rexar får ni gärna sätta in dom här, håller på att övertala mamma lite att skaffa tillökning i flocken och tänkte mig kanske en dumbo eller rex eller varför inte båda, det ska va två killar förstås eftersom att mina råttisar e killar…

ååh va söta bilder alla har hmm blir svårt att välja ;)
men hur e dumbos och rexar på utställningar kan man bara ställa ut dom i pet eller kan man ställa ut dom i standard om dom har fin tekning?
lite nyfiken på utställningar
åå jätte söta bilder hmm jaa vad ska man välja ingen som kan svara på min utställningsfråga?
#5 Dumbos kan bara ställas i pet eftersom de inte är standardiserade än. Rexar kan du ställa i vad du vill, oavsett kvalitet på rexning, färg och teckning.

Ja om de rexade inte är dumbo dvs.. 
Jo precis. Men jag tänkte att det kanske framgick av det jag skrev..:)
Sen så finns det ju ostandardiserade färger och teckningar också.. De kan man ju inte ställa i standard. På SRS hemsida kan man se vilka som är standardiserade.

Hehe, jag bara skulle retas liite… Mean no harm.. 

Slät dumbo
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#18 Vilken boll! Så härlig.. ^^,
ok då vet jag det.
det var ju tråkigt att man inte kan ställa ut dumbos hmm…
skulle gärna vilja köpa en råtta som man kan ställa ut i standard.
men självklart kommer temperament och hälsa i första hand. hmm… kanske kan försöka få tag i en dumbo och en rex? ;)

Ja, han är en riktig liten julgranskula! <3
Men du kan fortfarande ställa dumbos i Pet & tävla i agility.
Nu har jag aldrig ställt nån råtta, men jag kan tänka mig att det är roligare att vinna pet än standard. För i Pet bedöms ju råttan hur "lyckad" den är som sällskapsdjur. Alltså hur gosig, trevlig den är osv.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#20 Så sött med både dumbo och rex… ^^,
#21 Haha han såg verkligen go ut. Har också en kula här hemma, han lägger man på rygg och klappar magen på,för det är mysigare att klappa hans goa mage! ^^,
#17 Haha, jag anade det :D

#23 är egentligen snäll, men kul att påpeka ibland lite försynt sådär.. ^^,
18# vilken liten charm boll hi hi sööt! :)