Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 495 ggr
Jinaum
0

Har ni märkt?

Ja en konstig fråga kanske. Men jag har funderat på detta lääääänge.

Ni tjejer som har hannar. Tycker ni dem better sig anorlunda när ni har mens eller inte?

Ja lite privat och underligt. Men kom att fundera på detta då jag tycker att mina hannar gör det när de är ute. De verkar stryka sig mer och kissa mer.

Visa djur gör ju så vet jag. Visa hanhundar ska ju sniffa i skrevet så fort det är den tiden på månaden eller vaktar mer.

Funderade på om det är något förekommande bland andra råttägare eller om det bara är jag som har hjärnspöken.

klick
0

Nja. 
Eller jag tror absolut att dom kan känna av det, men mer det som händer psyikiskt då. För många av oss är ju mer lättirriterade, hormnella, osv.

Zolah
0

tyckte dock att mina honor blev som tokiga, dom tyckte det var skit spännande med mens lukt :P troligen för att det luktade blod. men killarna har inte visat samma beteende

Lilith
0

Jag tycker det varierar mycket mellan mina honor. Jag har några som det nästan verkar som att de ska försöka krypa ner i trosorna, medan andra inte verkar bry sig nämnvärt.
Men det kan också vara så enkelt som att de som verkligen är intresserade även brukar vara sjukt nyfikna på det mesta och därför är det här bara ännu en spännande sak som måste undersökas.

Banankaka320
0

Inte märkt någon skillnad :o Förrutom att dem satt stilla liite mer på axeln än vanligt :D

Jinaum
0

Ok så honor alltså? Aldrig haft några själv så jag hade inte alls i åtanke att dem skulle bry sig.

Man undrar ju om det är rent allmänt för att matte luktar annorlunda, eller om det är pga mensen.

Jag vet inte.. Jag tycker mina hanar blir lite mer stisiga och ryckiga i sitt sätt att vara, ska gå mycket mer på mig å så. Så jag funderade lite på de där.

MarajLowajz
0

Mina hanar höll sig undan mig och dagen efter mensen hade blitt över så kom de och kelade jättemycket istället xD

Mina honor är som vanligt tror jag, har då inte märkt nån skillnad direkt.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein