Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 792 ggr
[Linsenhejhej]
0

Seriöst eller inte? :S

Fick svar på min annons på Zoonen angående mina fem råttor som bortskänkes:

Såg din annons ang. 5 stycken råttor som bortskänkes, de verkar verkligen vara söta och underbara!

Jag skulle kunna tänka mig att ta emot råttorna, bor själv i Östersund. Jag har alltid varit djurintresserad, dock är jag allergisk mot vissa pälsdjur, men råttor går bra.

Det finns dock en liten grej som ev. kan innebära ett problem, i mitt hem har jag nämligen en tam ormvråk som jag köpte illegalt ifrån en norsk djursmugglare förra året.

Min ormvråk (som heter Isildur) är givetvis inte alltid inne i huset mitt, men hänger ibland i lägenheten efter ett par dagars jakt. Jag vet inte ifall det kan innebära en direkt fara, men ibland så har Ilsildur kommit hem med döda möss för att visa upp.

Givetvis hade jag inte räknat med ett sådant här gyllene tillfälle skulle dyka upp under tiden som jag uppfostrade honom. Så jag uppmuntrade detta beteendet med snacks och godsaker. Sedan dess har ungefär varannat byte bestått utav möss/sorkar/lemlar.

Så det finns alltså en liten risk att dina råttor kan hamna i tvistemål med min ormvråk, men jag tänkte eftersom de trots allt är 5 stycken så kan de ha en sporslig chans mot Isildurs eventuella vrede.

Hör gärna av dig om det fortfarande låter intressant!

Nu vet jag inte om jag får visa svar så här, men jag undrar ifall det här var ett seriöst svar på min annons eller inte.

DeniceP
1

Om det är seriöst eller ej kan jag nte uttala mig om, men jag personligen hade ju ALDRIG släppt iväg mina djur till ett ställe där de kan utsättas för något sådant.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Lamina
1

Skulle inte ens bemöda mig med att svara på något sånt…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

mjuhm
1

Det lät inte direkt seriöst, & även ifall det var det, skulle jag aldrig ens tänka tanken att sälja råttorna till h*n.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Linsenhejhej]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kommer aldrig skicka i väg mina råttor till den där personen.
Blev lite förvirrad bara.

Denna kommentar har tagits bort.
natha-mjau
0
Zolah
0

Helt ärligt känns det som om dom skulle kunna bli matoch så säger personen at det var en olycka ._.

men jag tänker iofs alltid worse case scenarios

mjuhm
0

eller lämna råttorna hos h*n.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Ratass]
0

va i hela? :S seriös nej? att ens tänka på att ha en ormvråk plus råttor ihop, och vara medveten om att det kanske händer något, låter mer som att det SKA hnda något..

lätt å sätta dit personen då den köpt ett djur illegalt, de är väl vilddjur liksom? :S

Lamina
0

Vad du borde göra är att ta reda på vad personen heter och bor (namn och stad räcker, resten kan man ta reda på på ratsit) och skickar en anmälan på henom. Troligen så är det bara ett "skämt", men skämtet är inte så roligt längre när man fått en anmälan på sig… *evil*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Linsenhejhej]
0

Rovfåglar får man inte äga i Sverige.
Ska jag anmäla honom?

Calypso & Nike
0

Om nu denna bor i Östersund, vem kan då denna vara, eftersom att jag själv bor i Östersund.

Jag tycker du ska göra en anmälan.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

bankfack
0

Jag skrattade gott åt svarsmejlet du fått, Linsen, för aldrig att det lär vara seriöst. Men jag vill fråga er som uppmanar till att anmäla: Varför anmäla? Det enda som skulle hända i en sådan situation vore att polisen stormar in och skjuter fågeln. Vem gör det gladare?

[Linsenhejhej]
0

Jag tror jag låter honom vara ifred med sin eventuella ormvråk. Eftersom han bor i en lägenhet borde väl grannarna lagt märke till fågeln som kommer flygande till hans fönster då och då.

mikeiko
0

Herrejösses stackars fågel…sjukt. Fast det låter onekligen märkligt.