Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 769 ggr
Kebab-Eme
0

Nu blir jag sur..

Har precis kommit hem ifrån danmark och hade köpt en precis likadan hängmatta som dom haft innan.

En minut tog det innan den låg längst ner i buren. Bitit av alla snörerna den hänger i.
Varför?!
Nu när jag händer tillbaka den gamla försöker dom igen?!
Men dom har inte bitit där tidigare?!

Albina älskar att ligga i hängmattorna på dagarna och bara slöa.
Nu värgar hon lägga sig i den..

Varför gör dom så?

KöttbulleKorv

Itchy
0

därför gör jag egna av fleecetyg ;)

det är ngt med att riva ner hängmattan som är ett krav för de flesta råttor…jag vet inte vrf :S

You can't spell Bitchy without Itchy

Banankaka320
0

Haha kanske tycker om snören? :)

minky
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har slutat med att sy i snören i mina hängmattor…. de blev bara avgnagda på en gång….

har slutat att lägga ner tid o energi på att göra snygga hängisar överhuvudtaget…. =P de ser iaf ut som fisknät när det är dags att tvätta…. =O

Miss Lalona
0

Det är intressant när jag läser alla dessa inlägg om råttor som gnager sönder saker. Mina har hitintills inte gjort det alls, jag bara väntar på att de skall bli lika gnagartokiga som alla andra :D

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

[Aremea]
0

Jag köper handukar på IKEA för 2 kr styck, inget att gråta över när damerna bestämmer sig för att de passar bättre som bäddmaterial än som hängmatta.

Skulle aldrig falla mig in att köpa en dyr tygsak att använda i buren. Jag tror de käkar sönder dyra saker på pin kiv;) (2kr-hängmattorna är peppar peppar oftast hela och bara att köra i tvättmaskinen)

Itchy
0

jag har en nakenhona som är nästintill besatt när det gäller att bädda med hängmattor (oavsett om hon får bäddmaterial) men sen jag lade in en gammal sliten fleecetröja i buren så har alla hängmattor fått varit ifred :O

Aztrya
0

Mina pojkar gjorde samma sak. Eller ja, nästan. Remus hade haft den innan och det var inga problem, men det första mina nya råttor gjorde när dom flyttade in, var att bita av ena sidan. Då detta resulterade i hans fall ner på bottnen dock, så lärade han sig att det var en dålig ide att bita. xD

silverorm
0

Kebab-Eme- gott försök gjorde du iallafall, heder till dig. Själv har jag gett upp för länge länge sen, köper istället billiga på IKEA fleece filtar, finns för 10,- st, o klipper dem i lagom bitar, hänger upp dem med "nypkrokar" heter Krokodil och finns på gardinavd på IKEA.Glad

Itchy
0

#8 Dignitet heter de nuförtiden ;)

silverorm
0

#9 Aha!? Har man köpt några askar tidigare så behöver man ju inte köpa på länge!Flört Håller en evighet!

Kebab-Eme
0

Får väl hänga upp någon gammalt lakan nu i fortsättningen eller något xD
Åka in till ikea och shoppa lite prylar någon gång :P

KöttbulleKorv