Mixa söker nytt hem
Då min älskade Buffy ska få somna in på måndag pga flera juvertumörer så vill jag omplacera min bäbis Mixa till ett livslångt hem. Jag vill inte att hon ska leva resten av tiden utan råttkompis, då jag inte ska skaffa fler råttor.
**MIXA (mix)
**Födelsedatum: Blev två år i Juni
Kön: Hona
Färg, teckning, hårlag: Brun/svart, slät, Dumbo
Kullstorlek: vet ej, djuraffär.
Fadern: vet ej
Modern: vet ej
Flock: Skulle vara jättekul om hon kunde få komma till någon som har en flock. Vet inte hur hon skulle bete sig i en flock då hon endast har bott tillsammans med en råtta men eftersom hon är så snäll tror jag att det skulle gå bra.
Hälsa: Mixa har aldrig varit sjuk förutom att hon nyser ibland (sällan). Hon har även enligt veterinär på roslagstull drabbats av en stroke en gång men nu är hon som gott som återställd!
Pris och reg: Mixa är inte registrerad i SRS. Hemmet är viktigare än priset.
Omplaceras pga: Då hennes kompis ska avlivas nästa vecka, vill jag så fort som möjligt att hon ska få komma till ett nytt kärleksfullt hem med andra råttor.
Mixa är en väldigt liten råtta men med världens största hjärta. Hon är väldigt snäll och social gentemot alla och vill helst vara med överallt. Hon är väldigt pigg för sin ålder och ska utforska allt, särskillt när hon springer löst på golvet, då hoppar hon omkring som om hon fortfarande vore ung. Mixa har även sina lugna sidor och älskar att ligga i famnen, innanför kläder och i luvan och sova. Hon brukar sitta på axeln precis bredvid kinden och knastra, ploppa med ögonen samtidigt som hon då och då ger matte pussar. Hon är en riktig puss råtta och ska slicka alla hela tiden. Hon brukar komma snabbt när man kallar på henne med ett ”omnomnomnom” ljud, eftersom hon tror att hon ska få mat.
Mixa älskar att lära sig nya saker och kan bland annat snurra på kommando. Hon är väldigt busig och brukar springa och hoppa på den andra råttan och sedan hoppa iväg igen, jag brukar även busa med henne med handen på samma sätt. Hon är väldigt matglad och snor åt sig allt hon kan komma åt, det hon inte orkar äta gömmer hon. Förändras inte så mycket när hon löper men kan ibland ”darra” lite när man tar i henne.
Vill att Mixa ska komma till ett bra hem, därför har jag en del krav:
- Ej som mat!
- Du ska vara erfaren/ansvarsfull och vuxen. Vill inte att Mixa ska bli något barns husdjur.
- Du ska ha flera råttor som hon får bo tillsammans med, gärna flock! (hon ska inte bo ensam!)
- Mixa ska få vara ute några timmar varje dag.
- Du ska ha en stor bur.
- Om något händer ska du självklart kunna ta henne till vetrinären.
Kontakt: Såhär kan du nå mig.
- Loplina@hotmail.com (är inne och kollar mail minst 2 gånger varje dag)

*läste fel, inlägget kan tas bort*
You can't spell Bitchy without Itchy
Hon finns i stockholm, Tullinge :)
putt
Hon var himla fin :)
Jag hoppas du hittar ett passande hem åt henne.
Tack så mycket, ja det hoppas jag med.
Vill bara lägga in en liten flik. Du har en svart dumbo ;-) Dock pga åldern så har hon blivit lite rostad. Väldigt vanligt på svarta råttor.
Men måste säga att hon är verkligen extremt söt!
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ah okej, då vet jag. Var osäker på om hon var svart eller brun. Hon är en riktig ängel, har aldrig haft en så speciell råtta.. Hon är verkligen min bäbis.
Ingen har hört av sig än..
Det kan ta lite tid är jag rädd för. :/
Själv skulle jag gärna tagit den lilla damen, om situationen hade varit lite annorlunda här hemma.
åh så vacker! 
Vad är bäst? Att introducera henne till 2 bäbisar eller 2 tonåring/ettåringar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
åh… jag vill…. men hara bara en gammal tös kvar som inte gillat de senaste kompisarna vi försökt med så gett upp…
Vad synd :/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
men jag vill!! DUMMA! nu måste jag logga av för det!
Jag tycker det är väldigt svårt att säga.
Jag försökte introducera en dam som är i liknande ålder som den här tjejen, för tre små.
Det gick jättedåligt och hon fungerade inte alls med dem (den här tösen har också bott med endast en råtta hela sitt liv).
Å andra sidan verkar din piggare och och allmänt trevligare mot andra råttor, så på det viset borde det kunna fungera fint att introducera henne till små.
Jag beklagar att du måste ta bort Buffy. :(
Tyvärr är tre av mina fyra råttor sjuka (mycoplasma), så det vore ingen bra idé med en ny kompis åt dem. Hoppas att du hittar ett bra hem till henne!
Jag har tre småflickor jag inskaffade för bara en vecka sedan. Alla trevliga och lekfulla, och om det går att få henne till göteborg/västra götalands regionen så skulle jag vara intresserad.
Jag har haft råttor i typ… well, snart 2 år blir det om man inte räknar med den vi hade hemma när jag var liten :)
Nu är hon borta.. min älskade buffy :(
#18 Nej det skulle nog inte vara någon bra ide.
#19 Tyvärr så tror jag inte att jag kan ta mig så långt.
Kan du ta dig till Töreboda?
#21 Det är för långt, eftersom jag inte har egen bil och mina föräldrar kör.