två honor
Har efter många om och men nu bestämt mig. Jag är ingen råttmänniska. Det här är mina första två råttor, och dom är köpta på djuraffär: Rotebro Zoomarknad. Hade läst på som bara den och kände verkligen att det var rätt, och i början kämpade jag och försökte få dom tama, men när det inte gick så bra så gav jag nästan upp.. Så jag släppte ut dom i mitt rum och tänkte att dom kommer nog till mig snart, men det var inte alls intressant. Dom gillar inte att bli burna och det är nog för att jag är så osäker och rädd att göra illa dom.. Känner iallafall att för deras eget bästa så behöver dom en ny ägare som kan ge dom det dom behöver!
är inte så bra på det här med teckning osv, och vet inget om bakgrunden pga att dom är köpta från djuraffär!
MOLLY:
* födelsedatum - 22 Jan 2011
* färg, teckning o hårlag - mörkbrun med vit mage
* kön - flicka
* kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - okänt
* faderns namn, födelsedatum, vikt - okänt
* moderns namn, födelsedatum, vikt - okänt
* syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - mina första råttor, jag verkar inte vara någon råttmänniska. har inte lyckats få dom så tama, dom gillar mest att springa runt i rummet. vill deras bästa och dom kan få ett bättre liv än hos mig!
* omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - vädligt framåt, gillar att bestämma, och är ett riktigt matvrak! har aldrig bitits eller så, och har utvecklats väldigt mycket. när jag köpte dom var hon den räddaste, nu är hon den som kommer fram och nosar osv
* pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - pris går att prata om, det är inte viktigt för mig att få pengar för det, vill bara deras bästa. kan tillochmed tänka mig att skänka bort dom. ej registrerad någonstans
* ort där råttan/råttorna finns - kungsängen (stockholm)
* telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - stromgreeen@hotmail.com - 0760912060
* Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst
MIMMI:
* födelsedatum - vecka 3 2011
* färg, teckning o hårlag - grå med mörkare grå fläck på ryggen
* kön - flicka
* kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - okänt
* faderns namn, födelsedatum, vikt - okänt
* moderns namn, födelsedatum, vikt - okänt
* syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - mina första råttor, jag verkar inte vara någon råttmänniska. har inte lyckats få dom så tama, dom gillar mest att springa runt i rummet. vill deras bästa och dom kan få ett bättre liv än hos mig!
* omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - från början var hon den som bestämde men nu är hon lite undergiven faktikst. väldigt energisk och vill aldrig tillbaka in i buren :) har suttit på min axel då och då så hon gillar sällskap!
* pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - pris går att prata om, det är inte viktigt för mig att få pengar för det, vill bara deras bästa. kan tillochmed tänka mig att skänka bort dom. ej registrerad någonstans
* ort där råttan/råttorna finns - kungsängen (stockholm)
* telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - stromgreeen@hotmail.com - 0760912060
* Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst
VILL SÄLJA DOM TILLSAMMANS! dom bodde i samma bur på djuraffären också, så dom är väldigt vana med varandra!
dom behöver verkligen någon råttvan människa som kan behandla dom bra! bilder kommer i inlägg nedanför.
Finns bur också vid intresse, 1000 kr ungefär, bild där uppe! :)
putt :)
putt
åå vilka sötnosar! 
#5 härlig bild, urgulliga !!!
visst är dom :D men det börjar bli bråttom och hittar ingen ''mellanlanding'' heller..
Du kan ju höra med råtthjälpen i värsta fall? Och jag skulle inte klandra dig för att ni inte kommer överrens, råttor från djuraffärer kan vara riktigt svåra och annars kan det handla om att kemin mellan er bara inte funkar, det händer den bästa.