Såhär har jag inrett buren =)
Tänkte bara visa hur jag har valt att inreda tjejernas bur, kanske är lite kul för er o se, med en nybliven råttägare och så =)
Det är en Ferplast furet tower, men nedervångingen har jag knappt gjort något med eftersom dom inte riktigt har vågat krypa ner dit än =) Dom håller sig till övervåningen än hihi =)
Det här är det jag har på övervåningen:
-Aspflis som bottenmaterial
-Trähus toalett i hörnet
-Pinnar/grenar att klättra på och gnaga på
-Mat vatten o knäckerstänger
-En sån där ikea minifångst med två våningar så dom kan krypa in där nere, sen har jag gjort ett litet hål i taket så dom kan komma till nästa våning och sen kan dom sitta på taket.
-vanliga Kartonger med olika hål dom kan krypa in i genom olika hål och sova i eller leka i, väldigt populärt -stor julstrumpa dom kan krypa långt in i och sova i, också poppis
-två hängmattor
-sedan rören dom kryper genom för att komma till -hyllplanen då ,och lite "plastbunkar" så dom når upp till vissa saker.
På nedervåningen har jag bara en toalett, en kartong att ligga i och ett rör att ligga i hittills.
lite bilder =)

Aspflis säcken

hela buren.

Överdelen av buren.

Underdelen.

Gna sitter och ser söt ut =) (den äckliga geggan är barnmat hehe)

Sjuklingen Freja ligger och vilar =)
åh, vilken lyx:) dina råttor har det bra dem^^ jätte fint!!
Min blogg: SweGizmo.se
tack! =) jo jag hoppas dom har det bra, ville ge dom det bästa jag kunde, mina första råttor någonsin och så =)

Fint! Väldigt fint!
Känner igen skaparglädjen, är också på väg att bli råttägare och jag har nog aldrig känt mig såhär kreativ nånsin i mitt liv :D
Furet Tower är underbar, så rymlig! Rolig inredning och söta råttor :)

Otroligt fin bur! Nu kännde jag att min nästan krymte rejält.. Jag får täcka datorskärmen så att mina råttor inte ska kunna se och bli avensjuka.. Haha.
Får jag fråga var du köper din aspflis ? Jag har inte lyckats få tag på de någonstans. För tillfället använder jag toalätt.
Gud vilken fin bur! den har du gjort bra! inrett asså!
hehe
Tack så mycket!
Jag köper den härifrån http://www.pwss.se/product.php?productid=1256&cat=132&page=1
Tyvärr ligger det väldigt långt ifrån stockholm så det tar rätt lång tid och frakten blev inte billig… Köpte den säcken och två selar och en hängmatta och det blev 800 med frakt…
Men men, det funkar jättebra! =)
#6 Hur mycket kostade buren? väldigt fin må ja säga
Och vad gick frakten på? Och hur lång tid tog det att få hem den ungefär? Oj, det blev lite många frågor men jag har funderat på en sån bur!
Oups, såg nu när jag läste lite noggrannare. 800…det var inte billigt 
Buren kostaste 3500 och den var ny.
Frakten gick på ungefär 200 nånting
Det tog ungefär en vecka tror jag
:)
den buren tittade jag också på den e rätt fin funderar också på att köpa den! 

Den där buren är verkligen gigantisk! Men vilket palats för små råttisar =)
#10 Den där var ju jättefin, men hur kommer det va att städa den sen? :-P Har du kollat in hornbachs voljär? den kostar 995 kronor, jag har precis köpt en sån, och den är hur kul som helst, hög och mycket plats att hänga skojjiga saker och hyllplan och sånt..
jo, det enda negativa jag kommer på med min bur är att den är rätt krånglig att städa längst in o hörnen.. Men annars är det verkligen ett palats för två små puttiga råttdamer! :)
Jag syftade på den buren som nummer 10 la in bild på 

Hur mycket kostar en säck aspflis?

Åh! Sån där bur ska jag köpa :D Är den lätt att städa?
Fint dem har det föressten ! ^^
Mvh Vinetta
aspfliset kostar 400 spänn utan frakten
#17 om du menar min bur så är den som jag skrev inte jättelätt att städa, men det går.

#10 det är en kaninbur :P Har sett sån på Djur Arken i eskilstuna.
#17 Ja, jag manade din bur :) Okej, tack ^^ Då vet jag
Mvh Vinetta
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du är jätte duktig på att inreda!! awesome bur :')
Jätte kul att du beskriver så ingående om din bur och inredning :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kanonfint inrett i buren. Vilket palats för råttisarna
Behandla andra som du själv vill bli behandlad