Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1751 ggr
natha-mjau
0

(S) två råtthanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara kolla om det finns något intresse för mina små Killar här hemma, det är så att jag känner att jag inte riktigt har den tid åt dem som de behöver. Har en kanin som kräver sjukt mycket av mig också.

Elvis och Ralph heter de, 8 månader gamla.

Elvis väger 450 g och Ralph närmare 800g, ralph är lite överviktig..

Elvis är hur sprallig och go som helst. Nyfiken på allt och är inte rädd för nått.

Ralph är lite mer mesig, men han är kjeligare. han sitter hellre still än är ute på äventyr med Elvis.

De är rumsrena. Inga kända sjukdomar inom släkten.

Finns i värmland, centrala karlstad.

om någon skulle vara intresserad kan vi ju disskutera, skicka mer bilder etc.
Är inte säker på om jag vill sälja dem än, men det vore nog tyvärr bäst så ;/

natha-mjau
0
natha-mjau
0
natha-mjau
0
Lamina
0

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

födelsedatum
färg, teckning o hårlag
kön
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
faderns namn, födelsedatum, vikt
moderns namn, födelsedatum, vikt
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
ort där råttan/råttorna finns
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Om annonsen ska vara låst eller ej

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[postmortum91]
0

jag bor på hammarö och kanske är intresserad, men har tyvärr ingen bur till dem. har en bur med tre råttor nu men får inte plats med fler i. Har du en bur också?

PewPea
0

Jag har en bur annars som du kan köpa om du är intresserad:)

PennyScarlett
0

OMG :D Tjockisen xD <3 Så söta! Hoppas du hittar ett fint hem till dom :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

natha-mjau
0
natha-mjau
0

jag har ju iof en råttbur, en hyfsat stor men vet inte om jag vill sälja den med, då jag kanske vill ha råttor i framtiden

Lamina
0

Fyll i formuläret i #6 eller tråden kommer att raderas.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

natha-mjau
0

födelsedatum : 29 december
färg, teckning o hårlag: ralph: black hooded, slät päls.
Elvis: black striped roan, slät
kön: hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - ingen information
faderns namn, födelsedatum, vikt - ingen information
moderns namn, födelsedatum, vikt - ingen information

tog dem av en som hade köpt dem från en uppfödare, har försökt få kontakt med henne om info men inget resultat. tog dem när de va 13 v om ja inte minns fel.

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - omplacering, kan inte ge dem den tiden de behöver, då jag inte kan ha de lösa i lägenheten längre och de går inte ihop med mina andra djur. tror de har det bättre hos någon annan**
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb** -
ort där råttan/råttorna finns - centrala karlstad. runt 150-200:- priset är oviktigt bara det är ett bra hem
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - nathalie.mansen@gmail.com , 0768630246

PewPea
0

Dom bor väl inte seriöst i den buren?

natha-mjau
0

#14, nej :) det var en tillfällig bur jag hade under ett dygn innan jag hämtade den jag har nu,

PewPea
0

Aha okie :)

själv så bor jag i Karlstad men kan inte ta in fler råttor för tillfället :/

[postmortum91]
0

jag är fortfarande intresserad om de finns bur att köpa, hur stor och hur mkt ska du ha för hela kalaset?

[postmortum91]
0

jag vill verkligen ta hand om råttorna, vill ge dem ett bra hem, har tänkt mig köpa en furet tower men inte gjort de än pga ekonomisk brist så just nu har jag tyvärr ingen plats för de små liven :(

natha-mjau
0

Okej, jag skulle kunna sänka priset om det är det de handlar om,
för jag känner verkligen varje dag att det blir mer och mer kris att hitta ett nytt hem. tiden räcker inte till just nu och jag märker att de blir lidande ;/

Du är den enda som hört av dig och bor i närheten så … mja ;/

Lilith
0

Sorry, nu hoppar jag in här lite i tråden.
Postmortum, hur mycket har du att lägga på en bur? Jag har flera stycken ståendes som jag väldigt gärna vill bli av med.
En FOP-bur och sedan en till bur som jag har fått för mig att det fick plats fyra råttor i.
Jag kan antagligen få en bur transporterad till Örebro utan större problem då min familj bor där, men har lite svårare vidare till Karlstad.

[postmortum91]
0

Tanken är egentligen att jag i framtiden skall köpa en furet tower vilket jag velat ha väldigt länge. Om jag köper en bur nu som kostar mig pengar så kommer de ta ännu längre för mig att kunna köpa en furet tower, vad är ditt lägsta pris på buren? och vilka mått har den?

Nu har jag en bur med måtten: 39x64x68,5 som jag kopplat ihop med en liten bur med måtten: 30,5x42,5x56,5 i dessa burar har jag tre råttor. Med en furet tower skulle jag kunna ha alla fem råttor tillsammans om de trivs ihop annars skulle ralph och elvis få bo i dessa två burar själva.

Jag har inget jobb, lever på existensminimum och tyvärr har jag inte råd med en dyr bur, jag lägger redan mycket pengar på mina råttors mat och trivsel i burarna.

Men om de finns en billig bur eller om ni kan hjälpa mig eller ge mig tips så klart att jag tar emot dem då om de kan fixa sig :)

natha-mjau
0

jag kan mäta den imorgon, kan tänka mig att den är runt 1 m hög om inte mer iallafall.
mitt lägsta pris är 600 för bur + tillbehör.

Lilith
0

Jag köpte med en bur till min ensamma tös när jag var iväg och hämtade omplaceringstjejerna för en tid sedan, som jag hade tänkt använda till min ensamråtta.
Jag blev aldrig riktigt förtjust i buren, och tyckte väl egentligen luckorna var lite för små (även om de var sjukt många!).
Och det är den jag tänkte om du kanske var intresserad av.

Jag kan tänka mig 250kr för den, då jag mest bara vill bli av med den. Då blir det hyllplan med och vattenflaska och lite sådant om du är sugen.

[postmortum91]
0

#23 vilka är måtten på den?
vart finns buren?

Lilith
0

Måtten är: höjd 84, bredd 65, djup 44

Buren finns i Eskilstuna, så det blir ju en liten bit däremot.
Eventuellt att jag kan lyckas få med den till Örebro om det skulle vara lättare.

natha-mjau
0
[postmortum91]
0

Jag ska prata med min pojkvän idag om råttorna, vi skall flytta ihop så kan vara bra att veta vad han tycker, om han medstämmer om att vi kan ta hand om råttorna kan jag hämta dem i helgen

natha-mjau
0

okej, fick du tag på bur?
Kan du tänkte dig att betala något för råttorna?

natha-mjau
0

Ralph har Barberat sig, eller hur man skriver den meningen?

Såg det igår, Elvis har putsat han lite för mycket i nedre ryggen;/

natha-mjau
0

antar att det inte bev något?

[postmortum91]
0

Jo jag tar hand om dem, jag kan testa

natha-mjau
0

ska du ha bara råttorna eller buren också?