Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 927 ggr
[Narcissa]
0

nakenråttor färg

vad heter nakenråttans färg? säger man bara typ naken eller rosa?

finns det nakenråttor i någon annan färg än "rosa"?

Lamina
0

Nakenråttor har precis samma färger som råttor med päls, det är bara svårare att se dom p.g.a. avsaknaden av päls. Men vissa färger och teckningar syns rätt så tydligt ändå, black hooded t.ex. På andra är det helt omöjligt att avgöra. Min nakenkille är helt rosa och hade det inte varit för att alla hans syskon (som har päls) har samma färg hade jag inte haft en aning om att han är Blue Agouti.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Itchy
0

jag har en nakenhona sm jag inte vet vilken färg hon har, hon är rosa med rubinögon…hennes syster är en black roan vilket syndes bättre när hon var yngre

min ena nakenhane som tyvärr fick somna in förra veckan var en mink hooded, men det syndes bara i visst ljus, annars såg han rosa ut förutom lite päls i ansiktet

You can't spell Bitchy without Itchy

Ratlings
0

Om dubbelrex ingår i det du menar så har jag en black hooded mm här hemma och det syns tydligt :) Hon är nästintill naken, bara liiite fjunig!

// Lise
When nothing goes right, go left!

Itchy
0

#3 dubbalrexar är inte samma sak som nakenråttor, de har päls så man kan se tydligt vad de har för färg & teckning, vilket nakenfisar saknar

Ratlings
0

#4 Ja det vet jag väl. Men hon är naken, får lite fjun ibland, men hon är nästan alltid naken

// Lise

Itchy
0

#5 att hon periodsvis är naken gör henne ändå inte till en nakenråtta, dubbelrex är dubbelrex & nakenråtta är en helt annan sak

(är väldigt trött på folk som hävdar att deras dubbelrexar är nakenråttor)

Ratlings
0

#6 Vilken tur då, att du inte är trött på mig för jag har aldrig sagt att hon är nakenråtta.

Anledningen till att jag svarade är just för att många kallar sina dubblisar för nakenråttor. Och det kanske ingick det hon menade? Inte vet jag, därför jag skrev "Om det ingår i det du menar…."

// Lise

[Narcissa]
0

ok tack för svaren! :)