Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1266 ggr
Jeeessiicaa
0

(S) Glasbur, glasskåp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte kolla fall jag skulle kunna få detta skåp sålt.

Har haft det till mina råttor ett tag men dom har nu fått en ny bur, det är ett sådant skåp som oftast finns i skolor som "visningsskåp".

Det är skjutdörrar och som man ser på bilden så är skåpet uppdelat i två sektioner med träskivor som botten men skulle kunna bytas till glasbotten om man är lite händig :)

Skåpet är 180cm högt och ungefär 100cm brett.

Det finns att hämta en bit utanför Örebro.

Lägg ett bud.

silverorm
0

Är det nät på baksidan? Prova att lägga ut den på reptil i fokus. Glad

Jeeessiicaa
0

Har laggt in den på alla sajter jag tyckte passade :)

Det är jag som har satt hönsnät på sidorna för att råttorna skulle ha nnågot att klättra på men det sitter bara på en krok så är lätt att ta bort :)

Kebab-Eme
0

Är det bara på den övre planen dom kan vistas eller även undre? xD

KöttbulleKorv

Jeeessiicaa
0

Självklart går det att göra så att dom kan använda båda planen, tex göra ett hål och ha ett rör genom eller något :)

Kebab-Eme
0

Hur går det när man städar och så då?

Blev lite sugen.. Fast har varken plats eller pengar :/

KöttbulleKorv

Jeeessiicaa
0

Jag har alltid tagit bort pelletsen med en sån skopa man ooftast har när man gör rent kattlådor och sedan kört det sista med damsugaren :)

Kebab-Eme
0

Ahh.. okej..
Får väl se om jag får det stora rummet.
Om den är kvar då vill säga.
Då kanske jag tar den :)

KöttbulleKorv

Jeeessiicaa
0

Jag vet inte riktigt var jag ska göra av den, får se fall jag kan plocka isär den så jag får plats :) men det är bara du hör av dig isåfall :)

zickan
0

Inte så bra råttbur, dålig ventilering. Men reptiler.ifokus.se repti.net.. Vore nog toppen till ödla eller orm

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Råttis
0

Nej som råttbur är det nog ingen bra idé då det blir så instängt med glas. Råttor har ju en förmåga att kissa och det kan lukta rätt starkt och i en glasbur blir det outhärdligt, dom kommer att andas in ren ammoniak och det är inte så hälsosamt. Men som terrarie till ödlor så är den nog utmärkt :)

Jeeessiicaa
0

Jo exakt :) därför jag har ny bur :) men har lagt ut den där, men hittills ingen intresserad /: