(K) En bebis-PEW sökes
Är det någon i Östergötland/Småland/Blekinge-trakten som har fått en kull där det finns pew-bebis/ar. Min sambo har verkligen också fattat tycke och förstått tjusningen med råttor, och nu vill han ha en egen råtta. Hans önskemål är en vit med röda ögon, gärna en hane men inget krav. Hans största krav är att den har ett gott temperament, nyfiken och kontaktsökande mot oss människor och tycker om att umgås med människor.
Så har ni en liten PEW-bebis till salu så tala gärna om vilka ni är så kan vi prata via pm.
Mvh Råttis
Hej!
Jag har inte någon pew-hane här hemma, men jag bor i jönköping och för ett par månader sedan när vi gick runt på a6 så ville jag bara gå in och titta om de hade råttor på a6 zoo. Självklart hade de ett gäng råttbebisar och vi blev helt förälskade i en liten roan-tjej, så vi tog hem henne ett par dagar senare när vi inte kunde sluta tänka på henne. Det fanns en pew-hane i den kullen kvar, och hade jag haft hanar hade jag tagit med honom. Jag vet inte om han fortfarande är kvar där men det går ju att kolla om inte annat :). Annars så har jag alltid sagt att jag aldrig ska köpa djur¨från djuraffär, men den här gången blev det så ändå…
Tack för tipset, och jag önskar verkligen att grabben hittar ett hem. Men jag kör ganska så stenhårt på att inte köpa från djuraffär. Även att jag tycker råttan är hur underbar och mysig som helst (och det är svårt att stå emot) så vill jag inte stödja att köpa från zoo då dom flesta zooaffärer behandlar djuren dåligt och inte tar till sig information om djuren.
Jag håller helt och hållet med, men de här råttorna kom från privatperson så då kändes det lite bättre än att de är från grossist. Men hon var så söt och fin och är hur lugn och go som helst, så kunde bara inte låta henne vara. Vi åkte tillbaka fyra dagar senare och sa att om hon finns kvar så tar vi med henne hem. Hon fanns kvar och nu bor hon här, en riktig liten pussgurka är hon :) Brorsan var typ likadan..
Men ja, majoriteten av zoo-affärer är ju som de är. Dålig kunskap och många bryter mot regelverket. :/
jag har beige untypical dumbo tjejer som söker hem samt en siames rex dumbo hona. Inte pew men relativt nära :-P. finns i västerås men transport brukar fixa sig.
Untypical= färgen stämmer inte med standarden.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
jag ska absolut höra med min sambo, om inte annat så skulle jag gärna ta siames honan. det var ju just detta med transport, men hoppas att det kanske löser sig i så fall. hur är siames tjejen i temperament och så? kanske lite tidigt att avgöra hur temperament är, men är hon nyfiken och tycker om att umgås med människor?
Zlitter.webs.com under nuvarande och v75. Där ligger det bild och mer info. Kommer reggas i srs. Svårt att säga nu om personlighet. Alla är iaf vana att komma utanför buren och inte rädda för händer.
Sambon verkar inte omöjlig till en liten rexad siamestjej med dumboöron
När är dom leveransklara?
Om vikten ligger bra så är hon flyttklar den 28 juli. Just nu ligger de bra till med vikterna. Så de bör ligga över 80-90gram vid 5v.
Det låter kanon :) Fixar det sig med transport ner till dessa trakter så tar vi henne gärna 
NorrköpinG är iaf lätt fixat. Ska kika runt. Men de trakterna brukar ej va problem
Ja men norrköping är inte omöjligt då mamma o pappa snart är i dom trakterna, om inte annat så är det inge svårt att ta tåget dit ^^
vill du förresten ha handpenning i förväg? Går det bra i så fall att betala in den 19:e?