Skabb eller ett sår?
Mina två tjejer är runt ca 9 månader och äter som dom ska och jag har stl-strö till dom,inget spån,hö eller halm.
Men på insidan av benen precis över foten är det som ett skrapsår och jag har läst om skabb att dom mest får sår runt huvudet.
Dom kliar sig väldigt mycket i pälsen med.Och det är jätte svårt att ta bild på det för dom sprattlar så.
Jag är väldigt tacksam för svar för jag åker på semester imorgon och då ska min mormor och min kompis ta hand om dem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har kollat väldigt noga och jag ser inga löss eller gnetter

troligtvis löss eller skabb, det kan sätta sig lite överallt. Ta dem till en veterinär och be om stronghold så ordnar det sig.
Qui dormit, non peccat
Säger som #2, det låter som ohyra. Mina hade samma problem i höstas och det syntes ingenting förutom ett evigt kliande som till slut resulterade i lite småsår. Gick bort direkt efter behandling, förmodligen skabb.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ok tack,men jag kan inte ta dom till vetrinär i idag för jag åker i eftermiddag på semester eftersom min pappa är bonde och han vill få in allt hö innan.Men isf blir det nån gång nästa vecka :)
Precis som #3 säger, så en behandling med Stronghold är att vänta, många veterinärer ger fel dosering (jag fick TOKfel nyligen), men en droppe i nacken på varje råtta räcker! Sen hålla dem ifrån varandra i cirka en timme så att de inte putsar bort medicineringen på varandra :)