Sökes partner (hane)
Hjälper en kompis söka efter en hane att låna. Honan är en pearl och utan stamtavla. Dock har hon bra förutsättningar. Väldigt aktiv men mycket go. Fungerar jätte bra i flock och med nya. Pratat med två andra uppfödare om det hela som sa att det var värt att testa. Vilket är planen om en vettig hane kan hittas.
Hon kommer vara reggad i srs. Ska försöka ställa ut henne i göteborg om vi hittar hundvakter.
Parningen ske runt sep-nov, dvs när hon är runt 7 månader.
Ja en tidig parning, det pga att hon kan bär pearl genens svårighet att få kull senare.
Hanen ska ha stamtavla och släkthistorik dvs lite kunskap om vad som ligger bakom, inte bara namn på ett papper. Vi kan även försöka släktforska lite själva ;-). Föredrar om han är reggad i srs men inget måste.
Får inte vara pearl!. .. Gärna agouti, cinnamon eller black. Men färgen ej alltför viktig.
Ska vara flocksmart, dvs fungera bra i flock och med nya. Ej för stress känslig. Gärna lite äldre. Gärna lite större. Gärna med bra häng.
Lagd åt lugnare hållet.
Honan bor i köping. Kan både åka hem till hanen och låta hanen åka hem till henne. Enklast är en hane närliggande, men kan vi hitta transport eller fixa en lösning så är det mesta intressant.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har ju en agoutihane från potku. Jättehärlig kille, lugn och stor.
Men vi bor ju så hemskt långt bort
Det är jag som äger den lilla honan. De är min lilla knasråtta :P
#1 Pma gärna mig med lite mer info. =) Om de är en bra hane som skulle passa min lillatjej så kan de ju vara värt att försöka lösa avståndet på nått sätt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en jättefin dumbo black (möjligen eubk, han har så lite vitt så jag vet inte) pojke, dock är han för liten. (född 8 april 2011)
Sen har jag en äldre kille som nog nu är för gammal. (2år och 2månader)
Men han är stor och fin, med bra häng och fungerar bra med så gott som alla råttor.
Trist att min dumbokille är för ung.
// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se