Är du bra på namn?

har du tänkt nått tema på dem? eller är det någon speciell sorts namn du gillar?
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det har inte så stor betydelse jag tycker bara det är så svårt. jag kallar dem alla just nu för sötis haha.
alla sorters namnförslag uppskattas.
Cutie, Joy, Kira? :-)
// Fawo (;
Akira, Chichiro och Mito tycker jag dom ser ut som iaf ^^
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Åh va gulliga namn! vad får ni dem ifrån?
Akira är egentligen ett pojknamn men jag tyckte det passade bra på den första råttan som du hade bild på :D Såg lite sådär mystisk ut och livlig ut ^_^
Mina är från : Animefilmen Akira, Spirited away och sista är Nausicaá of the Valley of the Winds. Mina tre top-anime filmer som jag gillar bäst =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Jaha okej :)
Jag hade en hona som hette Syntax och en hane som hette Error. De andra hade namn efter karaktärer i Star trek :P
Gissa är ett kul namn :P "vad heter råttan?" "Gissa!"
Annars är det lite torka på namnfronten här med :/
Indigo,
Smilla,
Minoriaru,
Cookie,
Manu,
Majsan,
Nessie.
Det ä lite olika förslag på namn, från mig. :)
Tösen från mig är en himalyan och heter i stamtavlan Hey Jude..
(som jag kommer skicka till dig så småningom..)
Vill du ha ett tema eller bara några bra namn?
Några teman jag kan tänka mig, som är lite ovanligare, är:
"Hemliga" sällskap: Illuminati, Priory of Sion och Freemason. (eh, well, jag har tagit namnen från några kända böcker, men det finns nog fler hemliga sällskap där ute om man letar.
)
Latinska artnamn: Rattus norvegicus (Brunråtta), Rattus rattus (Svartråtta), Mus musculus (Husmus), Cricetomys gambianus och Cricetomys emini (GP-råttor).
Fast då måste man ju nästan ha smeknamn på dom såklart…
Eller så kan du helt enkelt köra på himlakroppar: Sol, Venus, Luna, Ceres, Europa, Himalia, Leda, Elara, Rhea, Dione, Helene, Narvi, Hati, Kari, Bianca, Juliet, Rosalind, Belinda, Miranda, Ariel, Titania, Margaret, Naiad, Despina, Larissa, Eris och Sedna. (Tro det eller ej, men allt är namn på himlakroppar i vårat solsystem. ;))
Eller varför inte Grekisk mytologi: Gaia, Nyx, Hemera, Hera, Afrodite, Athena, Artemis, Hestia, Phoebe, Theia, Rhea, Eris, Moira, Selene, Urania, Echo, Europa, Maja, Elektra och Medusa. Verkar som vissa namn går igen här…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#12 Ja det gör hon ju kanske är dumt att kalla henne för nått annat. :)
#13 Oj jösses va namn :)Ne tema hade jag inte ens en tanke på i början. Nu har jag å funera en stund.
Tack alla för era namnförslag!
#10 Haha, min hund heter så, fast hon stavas Yissah :)
Hm, Himlakropparna och grekiska mytologin hade coola namn! :)
Signe har väll inget tema och jag tycker det låter sött.
hehe Signe hade ju passat ihop med syrrornas namn, de heter Agnes, Elsa, Gun & Svea jag skyller det hela på Alenzi som döpte Gun..
jag tycker att de ska heta Greta & Rut 
Smilla heter min rått tjej och min andra jag ska skaffa, ska få heta Luna.