Råttor iFokus

Råttor

Etikett: bilder-videor
Läst 911 ggr
xxmammaxx
0

Är du bra på namn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått hem tre honor som jag inte ricktigt vet vad dom ska heta jag tycker det är så svårt att hitta på :)

Den vita kommer ifrån Silverorm och dem andra två kommer från Magda :) så överös oss med namn nu :D

xxmammaxx
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bild

xxmammaxx
0

Bild

hus-musen
0

har du tänkt nått tema på dem? eller är det någon speciell sorts namn du gillar?

Qui dormit, non peccat

xxmammaxx
0

Det har inte så stor betydelse jag tycker bara det är så svårt. jag kallar dem alla just nu för sötis haha. Glad alla sorters namnförslag uppskattas.

Fawo
0

Cutie, Joy, Kira? :-)

// Fawo (;

MarajLowajz
0

Akira, Chichiro och Mito tycker jag dom ser ut som iaf ^^

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

xxmammaxx
0

Åh va gulliga namn! vad får ni dem ifrån?

MarajLowajz
0

Akira är egentligen ett pojknamn men jag tyckte det passade bra på den första råttan som du hade bild på :D Såg lite sådär mystisk ut och livlig ut ^_^

Mina är från : Animefilmen Akira, Spirited away och sista är Nausicaá of the Valley of the Winds. Mina tre top-anime filmer som jag gillar bäst =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

xxmammaxx
0

Jaha okej :)

Fridborg
0

Jag hade en hona som hette Syntax och en hane som hette Error. De andra hade namn efter karaktärer i Star trek :P

Gissa är ett kul namn :P "vad heter råttan?"  "Gissa!"

Annars är det lite torka på namnfronten här med :/

Sary
0

Indigo,

Smilla,

Minoriaru,

Cookie,

Manu,

Majsan,

Nessie.

Det ä lite olika förslag på namn, från mig. :)

silverorm
0

Tösen från mig är en himalyan och heter i stamtavlan Hey Jude..Flört (som jag kommer skicka till dig så småningom..)

Lamina
0

Vill du ha ett tema eller bara några bra namn?

Några teman jag kan tänka mig, som är lite ovanligare, är:

"Hemliga" sällskap: Illuminati, Priory of Sion och Freemason. (eh, well, jag har tagit namnen från några kända böcker, men det finns nog fler hemliga sällskap där ute om man letar. Oskyldig )

Latinska artnamn: Rattus norvegicus (Brunråtta), Rattus rattus (Svartråtta), Mus musculus (Husmus), Cricetomys gambianus och Cricetomys emini (GP-råttor).

Fast då måste man ju nästan ha smeknamn på dom såklart…

Eller så kan du helt enkelt köra på himlakroppar: Sol, Venus, Luna, Ceres, Europa, Himalia, Leda, Elara, Rhea, Dione, Helene, Narvi, Hati, Kari, Bianca, Juliet, Rosalind, Belinda, Miranda, Ariel, Titania, Margaret, Naiad, Despina, Larissa, Eris och Sedna. (Tro det eller ej, men allt är namn på himlakroppar i vårat solsystem. ;))

Eller varför inte Grekisk mytologi: Gaia, Nyx, Hemera, Hera, Afrodite, Athena, Artemis, Hestia, Phoebe, Theia, Rhea, Eris, Moira, Selene, Urania, Echo, Europa, Maja, Elektra och Medusa. Verkar som vissa namn går igen här…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

xxmammaxx
0

#12 Ja det gör hon ju kanske är dumt att kalla henne för nått annat. :)

#13 Oj jösses va namn :)Ne tema hade jag inte ens en tanke på i början. Nu har jag å funera en stund.

Tack alla för era namnförslag!

Arrowhead
0

#10 Haha, min hund heter så, fast hon stavas Yissah :)
Hm, Himlakropparna och grekiska mytologin hade coola namn! :)

selma_råtta
0

Signe har väll inget tema och jag tycker det låter sött.

Magda
0

hehe Signe hade ju passat ihop med syrrornas namn, de heter Agnes, Elsa, Gun & Svea jag skyller det hela på Alenzi som döpte Gun..

jag tycker att de ska heta Greta & Rut Flört

[luna&smilla]
0

Smilla heter min rått tjej och min andra jag ska skaffa, ska få heta Luna.