Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 624 ggr
[FukkingTubbie]
0

Skrumpnande pungkulor? xD

Haha, detta känns helt jävla random, men jag undrar om hanråttor med åldern kan råka ut för att pungkulorna 'skurumpnar ihop'? eller, ja, drar ihop sig och blir mindre helt enkelt?

Detta har hänt med mina tre hanar på 1 år, normalt eller tecken på sjukdom?

Banankaka320
0

Jag tror det kan vara så :) Mina hanar som är 6månader har en normal pung medans ettåringen har en liten slappare xD

Magda
0

det är inte något som jag tänkt på.. min 2 åring & 1,5 åring har såvitt jag kan se normala, de yngre hanar jag har är nästan 1år & sen är det 3 månaders bebbarna, de har mindre pung än de äldre såklart, de är ju mindre till storlek med.. *funderar*

Banankaka320
0

Men det kanske beror på pälssorten? För roans och sånt blir typ fluffigare och då kanske pungen får mer hår och ser konstigare ut XD För min ettåriga är lite mer fluffig, fast han är inte roan utan någon annan färg som jag inte minns nu xP

minky
0

har haft en hane som punkulorna skrumpnade på men han var drygt 2 år när det inträffade o han togs bort nån månad senare pga bakbenssvaghet.

jag tog det som ett ålders tecken, men det var den första av  mina råttor som har tagits bort av åldersskäl, så jag vet inte om det är vanligt att det blir så. o dina var ju inte så gammla heller… =/