Kiss på handen
Hej, jag brukar ofta ha mina råttor ute, då brukar dom springa runt och kliva över mina armar och sånt. Men när en utav mina råttor gör detta så kissar han några droppar, det är alltid några droppar som kommer när han går över min hand eller arm och rör vid mitt skin. Varför, och vad kan jag göra åt det?
Min pappas råttor kan också göra det :P unga råttor kan ha svårt att hålla tätt på nya ställen och nya dofter men det är också till för att sätta revisdoft :) vad jag vet iaf xD
//Forgetful
ah okey tack xD
Min ena honråtta markerar sig så. + mina hanar :) Det är nog väldigt vanligt, speciellt när de är unga. De täpper väl igen när de blir lite äldre. Fast de är väl olika från individ till individ :)
// Fawo (;
Ja mina två tjejer kissade på alla nya människor xD men nu kan de gå utan att kissa :) en annan lite tjej jag fick hem efter dem har aldrig kissat pga sånt x)
//Forgetful
Ja dom revirmärker bara. Har en hane som alltid ska lämna några droppar så fort han går över mina armar……
//Jacqueline Thawelin
Hmm nu kommer jag inte ihåg vad ämnet heter men i ditt (eller i allas..) handsvett finns det ett ämne som i deras kiss, så när de små rackarna kissar på våra händer markerar de över detta ämne som är som kiss (i deras värld)
Jag brukar torka med papper o lägga vid handen, som sen flyttar en bit till ex en toa låda som de sen brukar kissa på istället..vissa råttor lär sig fort, vissa aldrig.
Hade en väldigt kissig hanne. Han var hemsk ett tag, kunde gå flera rundor över min hand så man kunde tro att någon gjort snigelspår på mig.
Men ja.. Tröttnar och plockade helt sonika upp råttan och torkade av mig på honom. Han slutade allt eftersom då han nog tyckte jag var en redigt satmara som torkade av mig på honom och markerade på honom med mina händer. På kläder osv bryr jag mig inte något vidare.
Man brukar ju säga att om en råtta kissar på en så tycker de om en.