Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 868 ggr
Cristina_A
0

frågor om råttor :)

Kan man ge dom lök? vit lök? mina verkar älskar kött men dem gillar nog grillad mer än RÅ. kan dom dricka mjölk och äta yoghurt?

När räknar man en råtta som full vuxen? 6månader ?

nya råd  och tips om hur man ska försöka lära dom KOM ' commandot'? :)

Snälla hjälp mig!! vill verkligen sätta igång.

DwarfNome
0

Vet inte om mjölk eller yoghurt (tror man ska undvika mejeri produkter med råttor med?), men INGEN lök xD Ska man inte ge nåt djur!

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

Exxozzie
0

Jag ger mina yoghurt ibland. Mjölk också men bara lite. De får inte bli nöjda av mjölken. Sen är det alltid laktosfritt jag ger dem eftersom jag ej kan äta laktos. Vet inte om det spelar så stor roll. Lök ger jag aldrig om det inte är lite (kokt) gullök i maten jag äter som råttorna får sen.

Mina kommer på inkallning. Ovanligt bra. Men jag jobbade med dem väldigt mycket när de var små. Så fort de kom fram till mig gav jag dem en nöt eller dyl. Sen la jag väll bara på kommandot och om de kom fick de godis och sen var jag jätterolig.

Jag använder inte ord åt mina råttor. Inkallning är ett knack-ljud med tungan och "Nej, inte så" är Sch! (kort och hårt) för mig/råttorna. Men man måste ju alltid visa vad man menar först.

MarajLowajz
0

Kan man ge dom lök? vit lök? <-- Nej, lök ger dom gaser och de blir lösa i magen.

Klart dom älskar grillat mer än rått, det gör nog alla råttor :)

kan dom dricka mjölk och äta yoghurt? <-- Ja det kan dom, men dom kan bli laktosintoleranta och få diarre. Jag ger mina yoghurt men laktosfri och mjölk brukar jag blanda i ytterst lite i proteingröten dom får ungefär 1 gång i veckan.

När räknar man en råtta som full vuxen? 6månader ? <--- Nej vid 6 månaders ålder har de kommit in i tonåren. Fullvuxen är kring 1 år och någon månad, däremot så kan vissa råttor mogna fortare och vissa är fast i tonåren även efter 1 år.

nya råd  och tips om hur man ska försöka lära dom KOM ' commandot'? :) <--- Smackande ljud samt belöning på inkallning såsom något gott de kan slicka av på fingret. Inget dom kan bita tag i och springa iväg med utan något som gör att dom måste stanna kvar hos dig.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Cristina_A
0

Tackar för all info + tips :) Jag ska göra mitt bästa