Hem till mina råttor??!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns det någon i Stockholmsområdet som har plats för mina 3 hon råttor?
Jag ääälskar mina råttor och skriver detta med gråten i halsen, men jag måste tyvärr göra mig av med mina råttor. Dels för att min son visar sig vara allergisk, men också för att jag inte kan ge dem den tiden de behöver. Även om jag har dem i ett avgränsat rum (från min son), har jag inte gett dem minst en timme om dagen i det fria den senaste tiden och det skär i mitt hjärta :o((. De är så goa och rara. De heter Toker (2 år´), Glader (8mån), och Kloker (8 mån). Toker är 3 bent pga av att hon opererade benet efter en fraktur och gillar mest att boa i sitt hus. Kloker och glader är 2 sällskapssjuka råttor som älskar att mysa i min munktröja. De kommer också till mig genom att jag "smackar" efter dem.
Jag vill naturligtvis besöka ett ev framtida hem för dem och också ev. kunna hälsa på dem framöver(om det är ok för dig)? Jag älskar verkligen dessa tjejer. Ni kan maila mig på ninaraivonen@hotmail.se för mer info och foton.
Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;
- födelsedatum
- färg, teckning o hårlag
- kön
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
- faderns namn, födelsedatum, vikt
- moderns namn, födelsedatum, vikt
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
- Om annonsen ska vara låst eller ej

- födelsedatum= v. 45 2010 (vet ej mer exakt)
- färg, teckning o hårlag= 2 st bruna och en vitsvart
- kön= honor
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)= vet ej kullstorlek (köpt från skärholmen zoo) de sade att de var 5-6 veckor vid avväjning
- faderns namn, födelsedatum, vikt=?
- moderns namn, födelsedatum, vikt=?
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning=omplacering
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc= den trebenta är mycket snäll, var alfa i tidigare flock (ej längre. Med 2 nya medlemmar är hon inte det, hon är mycket snäll och omtänksam). Glader alfa och Kloker beta. Alla är väldigt snälla. De ar aldrig visat aggressivt bettende, tvärtom. De är väldigt snälla och socila och har tom fungerat bra med småbarn. De varken bits eller rivs. Älskar att umgås och klättra runt om. Kloker däremot plockar och hamstrar mat från de andra råttorna, så man måste se till att även Kloker ( som inte når alla ställen) får lite av godbitarna.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb=Köpt Kloker för 500kr och de andra för 300kr, säljer dem för en symbolisk summa, (bara de får ett fint hem)
- ort där råttan/råttorna finns= Botlkyrka/Tumba
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)=ninaraivonen@hotmail.se alt 0736275827
- Om annonsen ska vara låst eller ej= ej låst

undefined
Glömde skriva att Toker är född i början av juli 2009.