Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1256 ggr
TrueStory
0

Råttor inlindade i toapapper

http://www.blocket.se/vastmanland/2_ratthonor___bur_34710865.htm?ca=14&w=3

Tycker det känns lite akut så jag startar en ny tråd om en annonsen.

Anmälde annonsen till blocket och även skickat mail till annonsören. Kan ingen mer göra de som har möjlighet att åka och hämta dom? Jag bor långt borta för att kunna komma iväg tyvärr :(

Itchy
0

men vad i Skrikandes

You can't spell Bitchy without Itchy

emmamf_2
0

Vad fan? Stackars råttor, hade man bott i närheten så hade man räddat dom, men tyvärr så gör man inte det =(

MoaL
0

Det var förstås både taktlöst och onödigt att göra sådär, ta ett kort på dem, och dessutom sätta ut det på internet, men det är förmodligen knappast någon större fara. Det skadar dem inte, och det var ju bara tillfälligt. Inget värre än när man håller fast dem, eller som när man lindar in ett djur i en handduk för att exempelvis klippa klorna. Självklart tycker jag att de ska därifrån, men hetsa inte upp er hur mycket som helst över just toapapperet.

Hoppas att någon kärleksfull råttälskare lyckas få hem de små tu. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Fridborg
0

Håller med #3. Jag satt till och med och skrattade, det va så otroligt taktlöst och konstigt! Hur lyckades hon få dom att vara stilla?

Miss Lalona
0

Känns väldigt mycket som om råttorna inte ville sitta still när hon skulle fota och detta var hennes lösning. Jag och min sambo  skrattade faktiskt också och tror att de blir väl omhändetagna. Kan dock hålla med om att hon borde valt en annan bild :)

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

zickan
0

jag har inte råd eller lust att skaffa några nya. men bor rätt nära. frågade varför hon lindat in dom och skickade med råtthjälpen länk ifall det blev akut problem.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Banankaka320
0

Jag kunde inte låta bli att skratta XD Det där är ju knappast farligt, bara väldigt onödigt XD Råttorna kommer lätt därifrån, råttorna kanske tycker det är kul? Jag har virrat in en av mina råttor i en handuk och lagt henne i sängen och hon har sprungit lös och skuttat runt efteråt. :) Mina råttor älskar om jag sätter en handuk över dem, börjar leka med varandra och tönta sig :D

hus-musen
0

annonsen är nu borttagen står det.

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

Vad onödigt, de hade ju kunnat få ett bättre hem om annonsen fick vara kvar.

zickan
0

#9 är troligen annonsören själv som valt att plocka bort annonsen. blocket raderar inte annonser pga en bild om den inte anmäls av andra. de kan ju lika gärna ha hittat hem :-)

Fridborg
0

#10 Startaren av tråden hade ju anmält annonsen…

zickan
0

#11 förlåt jag var blind. varför anmäla en annons innan man pratat med annonsören

Fridborg
0

#12 Lugnt. Ja du. Dessutom tycker jag inte att det var så farligt, och som jag sa tidigare så kommer de ju få svårare att hitta ett hem nu.

Zolah
0

undrar hur bilden såg ut, bara av att läsa texten så verkar det inte så farligt

zickan
0

#14 bilden var på två hooded råttor, hårt inlindande i massa toa papper.