Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1334 ggr
MarajLowajz
0

OT - Game of Thrones, spoileralert!

Alltså, för några dagar sedan började jag kolla på Game of Thrones och vad kan man säga? Jämfört med serien Sons of Anarchy ligger nog den här serien på min top 10-lista.

Nån mer som har sett den och någon annan bra serie någon kan tipsa om som är liknande denna förutom Spartacus-serien? :D

Här är länken till serien för den som vill kolla :3

http://www.couchtuner.com/game-of-thrones/

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Alenzi]
0

Den är skitbra :D Det enda jag har emot den är allt snusk, det är lite väl over the top för min smak, men annars är den riktigt underhållande och välgjord för att vara en tv-serie. Är väldigt missnöjd med hur det senaste avsnittet slutade (avsn. 9), men samtidigt är det kul med en handling som verkligen överraskar.

MarajLowajz
0

Ja jag vet! Jag satt liksom 'Noooooooooooooooooooooo' med det sista avsnittet xD Längtar tills epi 10 är ute :3 vill se mer! haha, snusk och snusk - det var ju så det var på den tiden, förutom the White Walkers och diverse saker :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Alenzi]
0

Hihi, på den gamla goda fantasy-tiden :P

Jag trodde verkligen att * skulle klara sig, på något sätt. Fy!

MarajLowajz
0

Ja, men jag vill se mer av de White Walkers!!!! Så jävla fräna.

Fast iofs, man fick ju inte se när han dör :o jag har hoppet uppe ännu tills nästa episod! :D

-Albert Einstein

[Alenzi]
0

.. Verkligen, tror du det? Man fick ju se klingan falla.. Iofs så vet man ju aldrig, jag hade blivit väldigt glad, men mina förhoppningar är då rakt inte höga. Jag väntar på att de där drakäggen skall kläckas :o

MarajLowajz
0

Jag också! Jag bara sitter och funderar 'näääär ska dom drakarna kläckas ur?!' För ett drakägg kan ju liksom ligga i tusen år utan att röra på sig, bara för att vänta på den rätta ska dyka upp - och med tanke på att hon inte blev bränd när hon la det i elden måste ju bara säga en sak - det kommer drakar! :D Man kan ju hoppas iaf :3

Ja klart som fan! Man fick ju inte se blod, man fick ju inte se hans huvud falla - klart att jag har hoppet uppe då. Allt kan hända vettu.

-Albert Einstein

AmandaChristina
0

Meeh jag skulle inte ha läst de ni skrivit!! Jag ligger något avsnitt bakom :(

[Alenzi]
0

Uääää sorry x(

Kanske någon mod kan lägga till spoilervarning i titeln så vi kan prata fritt? :-/

MarajLowajz
0

#7 - doh >.< Tänkte inte på spoilers  - sorry!

Ja tack, lägg gärna till en spoilervarning i titeln!

-Albert Einstein

[Sara FE]
0

George RR Martin har varit min favoritförfattare sedan jag var 16-17, böckerna är helt fantastiska. :) Är riktigt nöjd med filmatiseringen, även om en del är annorlunda än i böckerna (t ex ska Cersei och Jaime se extremt lika ut, båda med väldigt ljusblont, långt och lockigt hår (en detalj som jag har retat mig till vansinnie på eftersom det är en väldigt stor grej i böckerna)).

Har ni inte läst böckerna rekommenderar jag varmt att ni gör det!

[Alenzi]
0

#10 Jag har hört att de skall vara jättebra :) Det här är faktiskt första gången jag ser en filmatisering innan jag läser böckerna, det är oerhört mycket mer givande än tvärtom - det är, som du skriver, ALLTID någonting som blir fel, som man retar sig till vansinne på.

mikeiko
0

Ändrar i titeln ;)

[Alenzi]
0

Vielen Dank :D

hus-musen
0

Tyvärr, jag tycker den är grymt dålig. Jag har läst böckerna och de är hundra gånger bättre! Går inte ens att jämföra med serien.

Qui dormit, non peccat

[Alenzi]
0

#14 Därför är jag glad att jag inte läst böckerna :D Får göra det sen dock.

hus-musen
0

#15 Ja väldigt få böcker blir "bra" på film eller serier, man tycker alltid att det är saker som inte stämmer, vilket jag stör mig påTungan ute
Om jag inte läst böckerna så skulle jag nog tyckt bättre om serien faktiskt.

Qui dormit, non peccat

[Sara FE]
0

#14 Jag hade förväntat mig att TV-serien skulle bli fruktansvärd, men jag blev riktigt positivt överraskad. Det är faktiskt den bästa filmatiseringen jag har sett. Håller givetvis med om att böckerna är hundra gånger bättre, men jag tycker ändå att serien är riktigt, riktigt bra. Genomhastad i jämförelse med böckerna, men i stort sett alla viktiga händelser, personer och till och med exakta repliker är korrekt återgivna. :)

[Alenzi]
0

… känns rätt kört med Ned Stark nu va? :P

Att de var tvungna att ta död på Drogo också, fy! x(

hus-musen
0

#18 Du har inte läst serien? Vill inte avslöja något isåfallTungan ute

Qui dormit, non peccat

[Alenzi]
0

#19 Nej det har jag inte :) Har dock planerat att kasta mig över böckerna så fort alla de filmatiserade avsnitten kommit ut!

… någon som vet hur många det blir? Blir det flera säsonger? D:

hus-musen
0

Ingen aning, kolla om det står något på imdb :)

Qui dormit, non peccat

MarajLowajz
0

20# Jag kan säga såhär - det kommer bli 2-3 säsonger på GoT och nästa episod - nr 10 finns uppe att stream-kolla på ~\(^_^)/~

-Albert Einstein

[Alenzi]
0

Har redan sett den, men tack :P

… 2-3 säsonger?? *dör* Kommer ju aldrig få läsa böckerna, haha XD

MarajLowajz
0

Alternativt att du läser böckerna medans du väntar eller så börjar du se på serien Fringe  :P Den är förbannat bra, iaf vad jag tycker fast jag gillar ju serier med bra mycket alien och mystiska saker i :P

-Albert Einstein

wintermynta
0

Jag älskar serien och det finns så mycket vackert att titta på så handlingen spelar egentligen ingen roll.
Längtar redan efter nästa avsnittet..

[Alenzi]
0

#24 tack för tipsen, får ju sommarlov om en vecka så de kommer nog till nytta.. :)

#25 Jag HATAR att följa serier som inte redan.. airats..  ..öh, i brist på bättre ord. Jobbigt att gå och vänta, men lite trevligt också att det finns något som för en gångs skull inte är tillgängligt bara sådär med en knapptryckning.

AmandaChristina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det någon som vet när nästa avsnitt kommer? Har äntligen lyckats se avsnitt 10 ^^

MarajLowajz
0

#27 Enligt IMDB kommer det enbart 10 episoder på säsong 1 och säsong 2 börjar nästa år i april Q_Q

-Albert Einstein

Råttis
0

Oj denna serien har jag missat helt. Detta måste bara kollas upp. Tack för tipset Skrattande