lilla mamman & bebbar
eftersom minst några av dem kommer att bli till salu så skriver jag enligt mallen här först för att det inte ska bli fel.. blir det tokigt ändå så säg till 
- födelsedatum: ca 10 april
- färg, teckning o hårlag: black, chocolate?, blue? striped& husky roan
- kön: båda
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 13 just nu enl uppgift fr tidigare ägare har ingen dött
- faderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej, har träffat fadern men han har inget namn

- moderns namn, födelsedatum, vikt: går just nu under namnet lilla mamman, vet ej vikt, födelse datum bör vara ca jan/februari 2011
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: hämtade dem från en familj som ville bli av med alla sina råttor snabbt
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc -
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: råttorna kommer ej att vara reggade, kommer att ta 100kr/st för att få seriösa köpare men vid köp av flera kommer rejäl rabatt att ges, viktigaste är bra omtänksamma hem
- ort där råttan/råttorna finns : Simrishamn
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) pm eller mail: viljans@hotmail.com
- Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst då det kommer att bli både bild tråd & säljes annons om detta är tillåtet?
flera av ungarna kommer att stanna hos oss, men några av dem kommer att bli till salu, de kommer att hanteras dagligen nu sedan de kommit hit och få mkt och bra mat
(saknas något eller om det ej är tillåtet att kombinera bildtråd & säljes annons så säg till direkt!)
det här är alltså råttor från tråden sjuk annons
lilla mamman kommer att stanna hos oss, kommer att döpa om henne så fort jag vet vad hon passar att heta, hon är rädd för händer men mkt trevlig och sällskaplig redan
Såna sötnosar :) Lycka till med hemletandet!
det viktigaste är att de hittar bra seriösa hem för livet
de små är underbara och tillitsfulla, kommer kravlande när man pratar med dem.. blir spännande när de börjar springa runt 
mammsen är så mysig och kommer att bli ännu mysigare när hon lärt sig lita på att jag inte tänker skada henne.. hon gillar att vara ute, men inte jätteförtjust i att man tar ut henne,då kan hon naffsa till lite försiktigt, men inte så att det går hål.. får hon komma själv så är hon jättemysig, tror inte att hon är jättevan att bli lyft..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sätter en liten tass här 
Härligt att se att lilla mamman vill komma ut <3
you can't face the problem, if the problem is your face……
#16 ja lilla mamman hon vill knappt gå in :) nu när hon förstått att hon får vara med så hänger hon på burluckan så fort hon inte diar ungarna, de har flyttat till jenny buren nu och verkar mkt glada :) för en stund sen snodde hon halva min frukost macka 
*tass* va söta alla är stort grattis till dig som räddade dom
Så skönt att höra att det finns såna människor som ni som lägger ner både själ och hjärta för att rädda dessa små liv. Stor eloge till er som bryr sig och fattar att råttor har lika stor rätt till ett gott liv som vilket husdjur som helst. Hoppas nu att alla ungar finner gott och livslångt hem. Puss till alla råttisarna 
Åååh jag tycker att blue råttan va såå fin :D
//Jacqueline Thawelin
hona nr 6
Mysan stannar också här eftersom hon kommer kravlande så fort jag pratar med henne och jag är helt kär i henne 
alla övriga kan frågas på, vi vill gärna behålla någon hane med, men det blir de som ev "blir över" om ingen bokar dem..
(givetvis så behåller vi alla som "blir över" men hoppas att ngn är intresserad av någon iallafall.. totalt 18 råttor är nog lite överkurs för oss nu
)
Ge mig!
så underbart söta..
Har totalt kärat ner mig i #31, så fruktansvärt söt..
#37 och jättegosig med
äter välling från fingrarna och kryper upp i handen 
#38 Tyst, vill inte höra XD
ååå vad mysigt det är att sitta med 13 knastrande bebbar i famnen
men de är så snabba nu så snart kan jag nog inte ta ut alla samtidigt 
haha vad roliga de är nu! jättebusiga.
i morse hade jag burdörren öppen och vissa har hittat utgången, så där droppade ut bebbar en efter en och sen hade dom världens race på soffan och sen hade jag 7 bebbar sovandes i tröjan
önskar man kunde behålla alla, men någon måste ju hitta nytt hem tyvärr.. blir ju lite många annars
jag hoppas på att få nya batterier till kameran snart så att det blir några busbilder på dem 
Så underbart söta dom är dom små liven. 
Gyro? Det var det första som poppade upp i mitt huvud när jag såg bilden på henne. :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag tycker hon liknar en Mymlan, jag.. :) Finns det några fler bilder på min lilla favorit, hona #2? 
#53 är det honan i inlägg #31 du menar? kan ordna fler bilder 
Åååh kiwi hade jag en hona (hon va pew) som hette :D gulligt namn!
//Jacqueline Thawelin
#57 Ja det är hon ♥ Åh lilla söthjärtat :)
Ush jag får nog sluta och kika i dessa bebistrådar, man blir ju helt sjuk jö 
Haha gud vad dom växer ja! Dom hade väl knappt päls när jag var där? :O Mina växer också som ogräs… och det där pussandet verkar ju ligga i släkten, både min mamma och bebbarna pussas så fort de får chansen 

Underbara! Älskar busbilderna <3
Jag kommer nog alltid vara lite svag för roan!
Älskar mina stora små vänner..
nu är iallafall en hona säkert tingad 
intresse visat på resten av tjejerna med, så vi får se vad som händer..
alla grabbar kvar 
Hade jag inte redan haft 9 råttor (som snart bara kommer vara 4 då resten ska säljas), så hade jag såååå gärna köpt ett par från denna kullen! Dom var supersöta! :D
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Jag ser inte tråden, jag ser inte tråden! aaah!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
tyvärr har mamman till bäsarna dött
hittade henne imorse med bruten rygg, så hon måste ha fallit väldigt illa, vet inte hur hon lyckades.. alla pojkar e kvar, tänkte göra en ny tråd för dem eftersom all info inte stämmer & jag vill ha en mer tydlig med nya bilder..
Usch va hemskt. Stackare.
Nej men GUD vad hemskt O.O; Stackars lilla hon, hoppas allt gick snabbt och hon bara plötsligt var borta..
Får man önska sig en liten uppdatering på hur allting utvecklas med min lilla tjej, eventuellt med bilder..? 
haha klart man får :P hade tänkt försöka få fina bilder på alla tjejjerna med.. pojkarna har ju fått så fina bilder i sin till salu tråd.. men det har varit alldeles för kallt för att fota ute nu och min kamera vill itne göra snygga bilder inne.. men en uppdatering och några bilder är på g iaf :P
Ja de är verkligen söta allihop :* Väntar med spänning :) Ser verkligen fram mot att få hem henne, eller snarare att flytta tillbaka till Sverige och få umgås med mina små kräk igen.. :-/ Buuu vad tomt det är, alltså! Har varit utan råttor i snart två veckor. Fy!
Ja fyyyy vad elakt att hålla mig på halster på det sättet ;D
Tusen tack för bildbombningen, min bättre hälft och jag kom precis överens om hennes namn… Hon heter.. *trumvirvel* *fanfar* *konfetti*
… Gun!!!!
XD
Vi tyckte det passade fint med ett "tantnamn" till en liten fröken som inom kort kommer bli alldeles gråhårig :P
haha underbart! Gun.. då ska jag börja kalla henne för det så hon vet vad hon heter 
Vad fint :*
Tror förresten kanske det slutar med att vi lånar en bil och kör till Simrishamn, antingen den 10e på eftermiddagen eller den 11e :o Om det blir 10/6 kan vi köra direkt från Lund, ändå lite närmre än hela vägen fr HBG. Nu förstår jag ju att det är lite knivigt att planera med barnafödande och sånt i knutarna, men utöver det - hade det funkat?
#94 hade helt missat detta inlägget… *s* om bebis behagar komma ut innan planerad dag (är planerad till 8/6) så går det bra, men om bebis stannar inne ända tills den 8:e så är vi väl antingen på BB då eller så trötta att vi inte vill ha besök ;)
här är alla tjejjerna utom din Alenzi.. hon bara sover idag. men annars står hela högen och hänger i luckan när man pratar med dem 
awhee <3 hur går det med di små? :D
#97 de börjar bli "stora" *s* den största är en av tjejjerna faktiskt.. pojkarna bor fint med mina hanar nu..
alla är iallafall jätte trevliga&sociala men ingen verkar vilja ha dem ändå så vi lär väl sitta här med två stora flockar vita/ljusgrå råttor sen *s* iaf 2 hanar är bokade.. ev vill en av min sambos kompisar ha två tjejjer, annars så är där sådana jag måste annonsera ut med 
de växer fint iallafall, hoppas bara att de inte får några problem med immunförsvaret eftersom de blev moderlösa så tidigt & plötsligt 
såhär ser våran chocolate husky roan ut som vi ska behålla *s*
#97 hur går det med dina småttingar då? 
Åh… prova blocket? Fick två köpare på en dag som båda verkar toppen :) Mina är tingade allihopa utom två, till och med Pipis har fått ett nytt hem fast han flyttar in förrän typ 5 juni eller vad det var :) de växer så det knakar iaf och har börjat blekas, nu är dom döcoola verkligen haha :D
Håller tummarna för att bebisen bestämmer sig för att skynda ut då; vi längtar efter vår lilla skrutt xD
Stackars rått mamman. Men så söta bebbar hon fick! :)
Hur går det med dina bäsar?! :)
#104 bäsarna är underbara och mår jättebra! hade en del nysande precis när jag behandlat dem mot löss, men har inte hört ngt sen och har inte sett några mer gnetter nu, men bäsarna bleks ju så, så det är ganska svårt att leta gnetter på de där vit fläckiga päls stråna..
men de är urmysiga iallafall och det är ett helt gäng som kommer att få stanna här och gosa
men minst två grabbar till måste få nytt hem..
ingen har flyttat än men en del är tingade, har dina flyttat nu?
Aha men det låter ju bra. Jag har behandlat alla bebisarna men inte de vuxna och jag har inte sett en enda gnett och det borde nog ha visat sig vid det här laget om det hade varit några löss :)
Alla mina som skulle flytta har flyttat, mamma råtta, pipen och en bebispojk bor kvar. :D Hur många ska du behålla?
#106 2 pojkar som var tingade är avbokade igen, så nu blir det till att ut med nya annonser så får vi se hur många som blir kvar.. men de vi vill ha kvar är 3 flickor och två pojkar, 2 av dem vill jag behålla eftersom de är mkt mindre än de andra trots samma kost.. de verkar visserligen friska allihop.. men vi får se hur många som blir kvar egentligen :/ nu är bara 4 tingade och ingen hämtad än 
Men gu va söta dom är.
Hm, när ska dom hämtas då?
Ja ut med annons, jag hittade toppenhem åt tre tjejer via blocket så det är inte omöjligt… även om jag fick neka en del som verkade lite mindre bra. Typ en som letade efter en ny råtta åt sin son för han hade råkat sätta sig på sin gamla så den dog :S
#116 antagligen hämtas de tingade v. 26 hoppas jag
japp jag ska ut med en annons på killarna på blocket så får vi se sen..
ja jisses vad de SKRÄMS!!!
kollade just i hanburen och två bebisar ligger på rygg med tassarna i luften och huvudet tillbakalutat, den ena ligger med huvudet in i röret så man ser bara kroppen… så jag öppnar buren, de ligger kvar. petar på dem, då lyfter de på huvudet och ser grymt förnärmade ut *S* de sov så gott och så kommer otäcka matte och petar..
om de gör det igen så jag ser så ska de minsann fotas, de små otäckingarna!! 
Hahaha vad gulligt! :D
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Nu har 3st åkt mot Sina nya hem, jag hoppas verkligen att alla blir nöjda med Sina söta bebisar.
Nu är mina hemma och det är full fart i buren efter en lång tupplur :)
Jag önskar jag kunde ta 2 honor från dig, men det blir så långt att åka. Bor ju i Östersund.