Zooplus, ferret tower osv
Jag har näästan bestämt mig för att köpa en FT från zooplus när pengarna kommer nästa gång.
Men jag är lite nojig inför köp osv..
Har ni upplevt några problem med zooplus? Med FT?
Eller är ni nöjda både med dom och buren?
// Lise
When nothing goes right, go left!
Supernöjd. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#1 Va bra!
Får lite ångest över utlandsköp men dom är så dyra i Sverige och vill gärna ha en ny :p
// Lise
Jag var också nervös när jag beställde, men allt gick så superbra så jag blev hur nöjd som helst. :) Jag skulle lätt göra om det om jag måste beställa en till FT. :)
Mvh,
Moa
Ah okej. Då kör jag nog på det :D
// Lise
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De enda som jag tyckte var läskigt först var att man skulle skriva ner alla siffror fårn äns kort och då tänkte jag *jaha så nu kommer alla pengar försvinna* Men så fort äns varor vart lastade så tog dom den exakta summan (precis som att dra ett kort när man handlar direkt i affärn) oh mer med de var d inte.
Så jävligt bra tycker jag :P snabbt, billigt och enkelt ^^
#5 Skönt att höra! ^^
// Lise
Jag har inte beställt någon ferret tower därifrån, däremot Royal-buren och lite annat.
Men jag är väldigt nöjd med dem.
Personligen hade jag lite problem med betalningen, men det berodde på mitt kort som jag misstänker är fel eller något, då jag har Visa, men fortfarande inte kan betala på vissa platser.
I vilket fall, jag tyckte de hade ett väldigt trevligt bemötande, och de var väldigt hjälpsamma när det visade sig att min bur blivit skadad under transporten.
#7 Det är bra!
Vad tycker du om Royal buren? :)
// Lise
Det var inga problem alls :D
#9 Toppen! ^^
// Lise
Jag tycker den är fantastisk :D
Stor, stilig och lätt att komma åt. Jobbig att bygga ihop bara. Och så tycker jag om luckorna.
Eh, jag skulle kunna prata om den hur länge som helst, men vi kan nöja oss med att jag tycker om den ^^
#11 Haha! Funkar den lika bra som FT att dela av, eller tycker du det är bättre med en FT då? :)
// Lise
Jag kan inte riktigt svara på det, då jag aldrig har haft en FT, och inte heller riktigt sett någon.
Men jag tror att Royal är lättare att dela av, om man har rätt grejer. Just för att det är galler emellan som man lägger själva bottnarna på, så kan man använda det för att dela av.
Vad jag vet så brukar man få lägga något över öppningen och sedan ställa något tungt ovanpå när det gäller FT, vilket det då finns en risk att de kan rubba (även om jag tänker mig att det tar tid).
Vad jag gjorde var att jag tog först en stor bit kartong och sköt in under botten som då låg på gallret men täckte öppningen.
Sedan tog jag en plexiglasskiva och lade över kartongen så att de inte skulle kunna tugga sig igenom. Under öppningen finns även en krok där man kan hänga upp stegen på så att den inte är nedfälld, så det blev som ett galler under själva öppningen också.
Fungerade utmärkt :)
Hoppas du förstod något av den något knepiga förklaringen :P
#13 Man kan även dela av en FT genom att ta botten med hålet och ställa den på golvet, och använda botten utan hål i mitten - så FT är väldigt enkel att dela av på ett säkert sätt. :)
Mvh,
Moa
#13 Aha okej! :)
#14 Smart! :p
// Lise