tyg istället för flis
hejsan rifare! :D
Jag har ett problem! problemet är att jag inte är hemma hos mina råttor så att min mamma och lillasyster måste ta hand om dem!
De har väl inget emot det egentligen, men nu när det är så varmt, tenderar deras bur att lukta extra mycket, även fast man nyligen städat den! D:
så, min fråga till er (eller rättare sagt min mammas fråga till er); vet ni något tyg som absorberar kisslukt bättre än flis? 8"D
(Jag vet att det finns gamla trådar om detta, men sökfunktionen funkar inte för mig, så hata mig inte! :C )
Kanske jeans? Dock bör man väl ha koll. De flesta använder flis pga att det inte trådar sig. har man tyger som trådar sig bör man ha uppsikt över det. Trådar det sig finns risken att råttan hänger sig eller fastnar i det. Det har hänt vet jag. Så det kan vara bra att tänka på. Men jeans är ju lite tåligare, det brukar ju inte lukta så där mycket om det heller tycker jag. Men inte så säker på det hela om andra tyger som luktar mindre.
Nu i värmen kommer det nog lukta lite hur man än gör. Kanske använda lite doftolja eller annan snällare variant i rummet?
Tap-a-drop måste man beställa, men har fått höra att det ska funka jättebra!
Sedan kan man tvätta grejorna med piss-off med. Den luktar ecocalyptus. Man kan använda den till ALLT är nästan min mening. Torka av grejor, använda som skurmedel, spruta direkt på grejor, tvätta med. Suveränt.
Med tap-a-drop vore kanske något?
Så som jag är har jag tidningspapper över allt i buren. På hyllor och sådant. Lätt att byta ut tycker jag. hängmattan.. tja den luktar inte så farligt men den e inte heller en favorit bland mina råttor.

#3 Finns pissoff med massor av olika dofter, syren, citron, naturell mm :) Funkar riktigt bra!
Allt tyg luktar fort, synnerligen om inte råttorna är toatränade. Jag skulle jobba för att få dem toatränade ordentligt faktiskt, då luktar det nästan inget om man tömmer toalådorna regelbundet.
Qui dormit, non peccat
#4 De visste jag inte! Fanns bara en i den affären pappa köpte den till mig. Men tycker den med ecocalyptus är helt okej. tom jag klarar av den som är väldigt känslig och troligen allergisk för det. Lagom mild med andra ord.
#4 Att träna råttor till att bajsa i lådorna är väl ganska lätt… Men går det att toaträna dem att kissa i lådan också?? Mina e helt hopplösa vad gäller det…! 
// Fawo (;

#5 Ah jo eucalyptus och citronen är väl de jag sett mest av oxå! Citronen är dock allergiframkallande för mig. Annars gillar jag naturell, doftar inget typ.
#6 Olika på olika råttor faktiskt, jag har haft flera hanar som kissar och bajsar i lådan, samt någon enstaka som inte riktigt har fattat att han helst ska kissa i lådan och inte i hängmattan. Har de en gång börjat så brukar det vara halvt hopplöst att få dem att sluta, kissdoften sätter sig och stimulerar eller något antar jag. Det som varit bra är att jag lärde de första pojkarna det, sen har de lärt upp alla andra efter. Så smart är flocken :)
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hur lär man dom att inte kissa i hängmattan då? :S

På exakt samma sätt man får dem att sluta bajsa i hängmattan. Man flyttar över dem och belönar när de kissar på rätt ställe.
Sen om man har en stor bur så kan man ha en till toalåda i närheten så de inte behöver gå så långt när de ska kissa eller bajsa.
Qui dormit, non peccat
Jaha, okej.. ska försöka lära dom de då, luktar inte så mysigt när dom har sovit i sitt kiss :O
#2 Jag har fått hem min Tap-A-Drop nu, och jag måste säga att jag blev så förvånad. Det funkar verkligen! Tog lite på en servett och la i vardagsrummet i närheten av buren och det tog bort nästan all lukt runt om i rummet, trots att buren var på sista dagen innan städ. Nu har jag lagt en ny droppe och städat buren, och det är helt luktfritt därinne. Jag som brukar tycka att det luktar fast det är nystädat ;)
#11: oh, det där verkar ju görbra! vad fick du betala för den, med frakten?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag har ÄNTLIGEN beställt min, har väntat på att citrus skulle komma i lager sedan i julas (!!!!), och plötsligt hände det :,-)
Totalt kostar det 55 svenska.
Åh, det var ju inte så dyrt! Det får bli beställning här också så fort mina pengar dimper in :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#11 jag har fått hem min med, spring mint.. luktar jul på något sätt *s* sambon säger att det luktar pepparkakor hos mössen nu (och mushanar luktar INTE pepparkaka kan jag säga *s* )

hur lång tid brukar frakten ta ??
You can't spell Bitchy without Itchy
#16 jag beställde min den 21:e och tror det var den 27:e som den kom (då var där en helg imellan med)