Min första lyckade introduktion!
Jag hämtade hem tre omplaceringar för några dagar sedan. Det har varit en hel del problem med dessa tjejer, då en inte riktigt tyckte om mig och min pojkvän (nafsade i fingrarna och var väldigt nervös) och de visade sig ha ohyra.
Men idag så var det då dags för en introduktion mellan mina nya tjejer och småttingarna, och det gick tusen mil över förväntan.
Jag hoppas verkligen inte att jag tar ut någon seger i förskott, men det var ingen som burrade upp sig, överhuvudtaget var det inga tecken på dominans.
Och det känns helt fantastiskt!
Det var så klart pip. Och en massa ridningar och upprörda småttingar, men de stora skötte sig fantastiskt.
Haha, jag skulle kunna skriva hela natten om hur lättad jag är ^^
Inatt får de sova separat, så hoppas jag på att våga sätta ihop dem om en dag eller två.
Va roligt att höra :)
Jag har tre råttor och jag verkar ha haft himla tur.
Första gången lät jag min första råtta bernard och min dåvarande nyinköpta jack träffas i mitt duschrum, de nosade knappt på varandra utan sprang runt och undersökte rummet, de umgick sen efter en stund. Efter en halvtimme/timme så satte jag dem i samma bur och de gick jättebra. Gjorde samma med minstingen, lät dem alla tre träffas först på golvet och sedan efter bara en halvtimme/timme fick de dela bur tillsammans och allt har gått jättebra.
Självklart bytte jag och möblerade jag om i buren innan de fick gå in tillsammans i buren
Min allra första introduktion för 3-4 år sedan så var det en hona som var väldigt elak mot bebisarna.
Det blev bättre efter 3-4 dagar, men det var helt galet påfrestande.
Sedan hade jag en introduktion för någon månad sedan som jag avbröt, eftersom jag ansåg att en av honorna uppvisade för mycket dåligt beteende.
Det här är ju då min tredje introduktion, så det är skönt att få slippa det dåliga mönstret :)
#2 Jag antar att jag haft tur helt enkelt.
Jag är glad att det går bra för dina råttor nu iallafall:)
Hälsa dem från mig :)
Det ska jag göra ^^