(S) Två hanar, hittade!
Två hanråttor har hittats i skogen, nästan garanterat så är de släppta där…
De kommer troligtvis att hamna hos mig, men jag har ingen möjlighet att ge dem det jag behöver. Har redan full lägenhet med andra djur.
Jag har omplaceringshem för kaniner, det var därför jag blev aktuell för att ta mig ann dem.
De finns i Göteborg. Bilder och så kommer ordnas i efterhand.
Någon som vill ha två råttor, som förtjänar ett bra hem?
Hoppas att denna annonsen är tillåten, försökte följa en mall, men insåg att det var ganska svårt i det här fallet.
Hade jag bott närmare så hade jag gärna tagit emot dem, men nu bor jag alldeles för långt borta tyvärr. :(
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Kan tillägga att om ingen kan ta dem, så skulle det iaf behövas en bur ganska akut! Just nu bor de tydligen under en tvättkorg av galler. Själv har jag kaninburar, men det lär de väl kunna ta sig ut ur?
Var hittade du dem?
Kontakta Råtthjälpen!
Kontaktpersoner
Veronica Kristiansson
E-post: veronica.kristiansson@ratthjalpen.se
Tel: 070-0471411 (svarar i mån av tid)Victoria Widerkrantz
E-post: victoria.widerkrantz@ratthjalpen.se

#3 Underbart, ska kolla med dem!
Är de hanar kan en kaninbur fungera, annars har jag en liten extrabur kan jag låna ut om det blir akut. Den större står tyvärr hos min pojkvän. Men kan alltid höra mig för, har en del vänner som haft råttor tidigare som kan ha någon bur kvar.
Åh jag tror saker nu, och blir så arg

#5 Jo, har en ståendes hemma redan (resten är tyvärr fulla med kaniner), och det är 2,5 cm mellan gallren. Tydligen var det rätt stora råttor, hon sa dumbo.
Det kan ju kanske funka preleminärt då! Men du får gärna kolla om det finns någon lämpligare bur :)

#6 Jo, tror knappast att det är några ägare som letar efter dem…
fan att jag inte e hemma.. nära + har en tom bur + massa tid
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
sry tänkte mig inte riktigt för innan ja skrev
Maybe it's not too late

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Hanråttor kan vara ganska stora så kanske att kaninbur kan funka, det kan ju vara värt att testa i alla fall. Dumbo har med öronens form och placering att göra, inte råttans storlek. :)
Hoppas verkligen de hittar ett bra hem!
Mvh Ellenfyrkant
Var i Göteborg hittades de? Vi har tidigare hört att en vit råtta setts någonstans i Guldheden….tänkte om det kunde höra ihop?

#11 Ah, då vet jag! :) Blir att jag testar, och hoppas på att de stannar där.
#12 Jag vet inte vart det var de hittades. Kan nog kolla upp det.

Är det du som är Matilda (klicks) kompis? Hon smsade mig om att någon kompis hade mailat henne om att hon hittat två råttor.
om ni inte hittat nånstans dom kan vara innan söndag så har jag bur ståendes hemma :) kommer hem på söndag.
Maybe it's not too late

#14 Nej, men det kan vara den personen det gäller. Jag personligen känner inte henne som hittade råttorna, utan en kompis hörde av sig till mig för hon vet att jag tar hand om djur :P
#15 Åh, underbart! De kommer troligtvis till mig idag, men jag kommer ju inte kunna ha kvar de för alltid om man säger det så.
#16 bara å höra av sig :)
Maybe it's not too late
hur går det med pojkarna?:)
Maybe it's not too late

#18 Har inte fått hem dem än. Så vet inte riktigt vad som händer faktiskt! Det är ju lite långdraget, eftersom jag pratar med en person som i sin tur pratar med henne som har råttorna…
aha :) jo då kan det ta lite tid ;P
Maybe it's not too late