Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1043 ggr
Jinaum
0

OT Crazy rat lady

Hahaha satt och läste lite på forumet när något slog mig.

Folk brukar tycka jag är ävldigt lik mina råttor. Mullig, mumsar på saker, inte sällan med två händer eller väldigt försynt. Något mina vänner förknippar med råttorna.

Men så läste jag. Råttor har ingen gallblåsa. HA! Det har ju inte jag heller XD De opererade bort min pga gallsten. så ja… höhö. Jag är en rått tant :P

Funderar allt mer och mer på att förskaffa mig sådana där stora råttöron för människor och svans å tänder och ha på lajv och halloween.

[Sara FE]
0

Haha, min lillasyster började kalla mig för "crazy rat lady" (eftersom jag inte kan bli "crazy cat lady" pga allergi), och det började sprida sig.

Kom att tänka på en dokumentär jag såg för några år sedan, om någon som ville bli så lik en katt som möjligt. Personen opererade in morrhår och hela kitet, fast svansen var en lössvans (tills forskningen kom så pass långt att han/hon skulle kunna få en riktig svans). Kanske vore nåt? ;)

[Alenzi]
0

Jag började kalla mig själv Crazy Rat Lady för ett tag sedan, som #1 skriver som ett spin-off på Crazy Cat Lady XD Kan tänka mig vi är många CRL's här.. Oskyldig

Haha ja det får du göra, eller sy en sån mössa som du har på avataren.. Med råttöron XD

Lilith
0

Jag kallar mig Crazy rat lady på min råttblogg, just för att jag visste så många i min bekanskapskrets som hade bloggar som handlade om deras katter :P

Jinaum
0

#1 redan på god väg. Hittat coola råttöron =3 northfur rat ears

Jag och ett par kompisar har pratat om att jag skall skaffa rått outfit att ha och lajva i. Varråtta. Som kom ifrån ett mycket övertrött skämt där jag knastrade tänder på alla så blev de också varråttor. Kan ju vara därifrån crazy rat lady kommit med.

#2 Har en sådan kattmössa irl med. Även vantar och svans och halsband. Brukar gå som en kisse på vintern. Håller på å broderar en kattmun på en svart halsduk med :P Men jo, funderat på det faktiskt. Inget svårt att göra heller om man har rätt sorts fot till symaskinen. Något jag inte har :(

Folk tycker jag äter som mina råttor och gnuggar ögonen som en. Sedan hjälper det inte att när jag kommer till folksamlingar drar jag upp händerna som en råtta som står på bakbenen. Vet inte varför jag gör så, antagligen mest för att inte komma ivägen lika mycket, men gör det gör jag oavsett.

Itchy
0

XD här i stan så känner de flesta igen mej som "the crazy rat lady"

*jobbade på café för ett apr veckor sen, och en av kunderna satt & studerade mej ett tag, innan hon kom fram till mej och sa
-det är ju du!!! den där tjejen med råttor!!!
min stackars chef visste inte hur hon skulle reagera, hon häll på att kikna av skratt*

You can't spell Bitchy without Itchy

[Sara FE]
0

#4 Haha, söta!

#5 Det måste väl kännas kul att vara en lokal kändis? ;)