[Sökes] 2-3 hanar med bur
Ja som rubriken säger - söker efter 2-3 hanar tillsammans med bur.
Bor: Dalarna helst men kan tänkas åka en bit utanför för att hämta.
Pris: Spelar ingen större roll på pris, bara det är en bra bur som är relativt lättstädad och helst står på en ställning med stora luckor.
Personlighet hos hanarna jag söker: Dom ska vara mysiga, keliga och ha lätt för introduktioner. De ska även kunna gå bra ihop med ungar. Vill gärna ha en degklump som bara vill mysa och de andra får det gärna vara lite spring i :)
Sällskap/Avel: Enbart sällskap. Kommer förmodligen ta en kull på en hona jag har och har då tänkt att de framtida han-ungarna ska kunna ha en vuxen hane i introduktionen tills jag får dom sålda, så de får vara med någon annan hane före flytt.
Ålder: Ålder spelar ingen större roll.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Jo jag har sett dom och jag är sjuuukt sugen på dom för dom verkar helt mysiga och underbara - men tyvärr vääääldigt långt borta :/ Även om det går att fixa transport så måste jag ju då hitta en bur häromkring…
Iofs så skulle jag ju kunna åka ner till stockholm om det finns transport från skåne dit och hämta. Men då är det ju buren som är problemet…
Sålde min gamla bur igår också då jag blev ganska trött på den hehe.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#2 vet inte riktigt vart du bor.. men vi försöker just nu hitta transport mot göteborg el trollhättan åt syrrorna… 
#3 min pojkvän åker från Trollhättan till gbg på söndag om nåt behövs? Kanske kan be han:D
3# Bor I dalarna =)
-Albert Einstein
#4 fast de behöver komma från simrishamn till göteborg eller Trollhättan 
#5 min geografi kunskap är pinsamt dålig *s* har varit i Dalarna men vette sjutton vart det är eller vad för städer som ligger däråt.. bäst jag kollar eniro 
Nu ligger ju Eskilstuna en bit bort från Dalarna kanske (haha, min geografi är också otroligt dålig), men lite närmare från Stockholm.
Jag har en voljär till salu, om det kan vara av intresse. ;)
min kompis har lagt ut sina rådisar på blocket
http://www.blocket.se/vastmanland/Rattor_behover_ett_nytt_hem_34430843.htm?ca=9&w=1
har snart en voljär att sälja också då hennes bur tror ja var lite liten.
#6 - Haha, ja du är inte ensam om att ha geografi-dåligheter :P Jag vet att skåne ligger långt nere medans lappland ligger långt uppåt, Dalarna ligger i mitten av allt :D
#7 - Vad är det för voljär och pris?
#8 - Jättefina pojkar! Blev kär i agouti hanarna, jättefina verkligen xD Samt vad är det för voljär du ska sälja, pris och var finns den?
-Albert Einstein
Vill bara påpeka att dom rexade i #8 är upptagna 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#10 hehe ja men jag är svag för agouti hooded ;)
-Albert Einstein
#11 Va bra 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#13 Ah det är den buren =) Hur är den att städa och hålla rent? Jag letar ju efter något väldigt lätt städat då jag har lite problem med ryggen samt stora luckor på buren.
-Albert Einstein
jag har en ferret tower till salu 700:- Hål på både botten planen, vilket jag kan fixa innan den hämtas. Lätt lagat med tjockplast och kontakt lim/cilikon.
Västerås
Sitter med några hanar som kan omplaceras. Agouti, siames dumbo. samt 2 från råtthjälpen som kanske kan passa. stor mysig black hooded, och en mindre black hooded dumbo som är lite fegare pga totalt ohanterad innan han kom hit. dock j'tte snäll och behöver bara lite mer hantering/tid.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#15 - Ferret Tower skulle ju kunna passa samt att det är liite närmare. Hur är hanarna mot unga hanar - alltså introduktionsvist - och hur gamla är dom?
-Albert Einstein
Agouti hanen är från min kull dec 2010. siamesen är runt 1½. Både har introducerats med nya utan problem. Både bor med två dominanta hanar nu då de två grabbarna inte verkar vara rang höga.
Råtthjälpen hanarna är födda i slutet på 2010. Mer info ligger på råtthjälpens hemsida. Mink dumbo är inte aktuellt då han visat lite aggresiva tendenser mot andra hanar.
Dock ska jag testa lite mer mina hur de två hooded grabbarna beter sig runt nykomplingar i olika åldrar. Hinner inte i kväll. Men morgon kväll eller fredag.
Jag tycker den är hyfsat lättstädad. Det går ju att öppna taket, så det gör det enklare att inreda och städa.
Dock hade jag lite problem med mittenhyllplanet, att försöka nå när jag skulle göra rent.
Det kan gå lättare om man har t ex mattor där istället för att behöva torka av hela tiden, men det är bara en spekulation då jag aldrig haft mattor i den.
Botten var ganska lätt att gör rent däremot, eftersom man kunde dra ut själva lådan.
Den var inte särskilt tung, så den var ganska enkel att få in i duschen att skölja av. Något som däremot var lite knepigare var att försöka få loss plastplupparna som man satte fast hyllplanen med.
Efter ett tag lärde man sig hur man skulle göra, men i början var det knepigt.
Oavsett så hade de kunnat göras lite smidigare.
Okej, för som sagt - jag letar efter då helst efter 3 stycken hanar då en hane kan gå med han-ungarna tills de är sålda som är min tanke.
Ja men kolla hur de beter sig lite mot nykomlingarna och hör av dig efter du kollat lite.
Plus att furret towern kan jag ju dela av smidigt också.
-Albert Einstein
Jo det som är det bästa med ferret tower. man kan dela av dom. har delat av den jag använder nu. kör en tung keramikskål över hålet. hade några hanar som började kaxa sig och inte gick ihop.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag bor i Katrineholm och har både bur och 2 hanar till salu. Hanarna befinner sig nu i göteborg men man kan alltid fixa transport, jag ska också dit 28-29 men då måste du komma ner snabbt då jag ska åka på semester 2 juli annars kanske jag kan få upp de hit tidigare.
#18 - Okej, men jag tror jag kommer köra med Zickans Furret Tower så jag kan dela av buren och få en extra bur så att säga för jag tror jag kommer behöva det om det går som jag planerar att det ska gå =)
#20 - Alright, ja så kan man också göra med att täppa till hålet =)
#21 - Tyvärr lite långt för mig att åka till Katrineholm samt att jag tror jag ska köra med Zickans omplacerings-råttor :) Men tack ändå.
-Albert Einstein
#9 http://migrated.ifokus.se/uploads/586/5869da905276d3229402c96d8cf4e4e9/lagos.jpg en sådan här bur. nypris 1600, haft den snart ett år och säljer den för 1000 hade jag tänkt ,så fort min ny bur kommit vilekt borde bli nu i veckan. Finsn att hämta i norberg el. Avesta
#24 - Ah okej, ser lite svårstädad ut dock :/
-Albert Einstein
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har satt ihop alla tre jpurråttorna med 2 stycken 4 och 6 månaders hanar. Inte ens den som jag trode skulle strula ger några problem. Suttit ihop i 2 dagar. Slutar jobbet 23.Ska testa med äldre hanar då.
Men ser positivt ut.
26# Ah va härligt att höra :) Bra att det ser positivt ut!
-Albert Einstein
Mitt internet var alldeles för segt. Orka inte ladda upp bilder :-/
Gått utmärkt med alla 3 från råtthjälpen, mink dumbo, black hooded dumbo, black hooded och min egen siames dumbo grabb.
Alla 4 har suttit med yngre och äldre utan problem.
Tom mink hanen som varit lite strul med innan har det fungerat med :-). Troligen var han för stressad över flytten och att han blivit så lite hanterad när jag provade sist.
Men ja.. de 4 gillade verkligen varandra. Siamesen började knastra och de andra tre klättrade rakt över honom.
#28 haha va gulligt =) Men om dom passar så bra ihop så är jag intresserad av dom såvida du inte vill behålla dom nu när dom knastrar och myser så bra ihop ;)
Ja dåligt internet är dåligt! Sitter själv på mobilt så vet hur det känns när det inte orkar ladda upp bilder.
Men hur mycket vill du ha för hanarna totalt tillsammans med FT'n?
-Albert Einstein
Har du hittat rådisar än? Annars vet jag 3 grabbar som omgående behöver nytt hem. Finns i Gävle/Sandviken
30# Ja tyvärr har jag hittat grabbar. Men kommer de 3 grabbarna med bur? För isåfall kan dom mellanlanda här tills dom hittar ett annat hem om det är akut.
-Albert Einstein