sälja eller inte
skulle behöva lite råd.. har två råtthonor, har haft dom i ca 3-4 månader. Köpta på djuraffär, och jag hade läst på så mycket och kände att det här är min grej! men jag märker nu att så är inte fallet. känner mig som en jättedålig människa som vill sälja/ge bort dom nu men det är för deras bästa.. jag tycker bara synd om dom, dom är inte skygga men dom är inte tama så att dom tycker om mig precis, jag var för snabb med att släppa dom lösa i rummet tror jag .. och efter det har jag inte orkat engagera mig i att ändra det utan dom får vara i mitt rum bara.. folk tycker typ att det är dåligt att jag vill sälja dom men det är för deras eget bästa, dom kan få ett bättre liv än hos mig!
Borde jag sälja dom..?
Om du inte kan ge dem det de behöver, så tycker jag att du borde hitta ett nytt hem till någon som har energin och engagemanget att hålla dem. Dock är det bara du som kan bestämma, du behöver inte lyssna på vad andra säger. Det är din känsla som bestämmer vad du ska göra. Och det låter bra att du vill deras bästa.
Synd att du känner som du gör!
// Fawo (;
det känns så jobbigt för jag vet att det kommer vara sorligt att sälja dom men jag tycker för synd om dom för att ha kvar dom!
Du känner ju att du vill sälja dom för att det är deras bästa och då vet du ju innerst inne att det är det bästa :)
Det jag kan tipsa dig om är att sätt ut en säljsannons - följ reglerna här inne - sätt ut en bild tillsammans så man får se råttorna och ta inte första bästa person som dyker upp som vill ha dom utan vänta och se så att personen som känns rätt för dig dyker upp så ska du se att du känner att det är mindre jobbigt :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Om du inte är intresserad av dem längre så bör du sälja dem, du är inte dålig för det. Tänk bara till en extra gång nästa gång du köper ett djur :)