Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 473 ggr
GeishaoChick
0

Barbering och annat..

Jag kom hem igår efter en vecka med min far som råttvakt och jag ser att min råtta Chick har fått ännu mer kala fläckar. Jag vet nu vem som är boven; Geisha.

Geisha har alltid varit en stressad och mycket rädd råtta enda sedan jag köpte henne i februari i år. Hon bits när man sträcker fram handen och slinker undan när man vill ta tag i henne. När man väl håller i henne sitter hon aldrig still och vill bara springa på golvet eller va i buren. Hon bits inte när man har henne i handen.
Chick är helt tvärt om. Och genom det antar jag att hon stressar upp Geisha och då resulterar det med att Geisha biter av pälsen från Chick…
Det är som en ond cirkel och jag vet inte vart jag ska börja… avlivning vill jag helst undvika…

Så till saken, kan Chicks päls nånsin växa ut? Och ja jag skulle kunna ha Geisha i en separat bur men jag har ingen extra bur.. jag slängde den.

så.. jag hoppas att hennes päls växer ut..

Zolah
0

Det borde den göra tycker man? när dom barberar biter dom/rycker dom väl bara bort håren så hårsäckar bör ju vara kvar?

hus-musen
0

Klart pälsen växer ut, den är bara avbiten. Men då  behöver den få växa ut i lugn och ro, utan en råtta som tuggar av den.

Qui dormit, non peccat