Vad tror ni om den här?
Kan jag köpa den här till mina två råttor, sätta något sorts tak på den och sedan ha den ute? Vi ska till en stuga på landet och jag har inte möjlighet att ta med något stortåbäke, men kanske denna ihopfällbara. Kanske kan man göra den högre?
Jag hade dom ute i en mindre bur och de älskade det! De låg och mös i gräset hela dagarna!
Mvh
Provson

Här är länken också:

Eller kanske den här?:

Ska de bo i den eller ska få vara ute och leka i den?
Det finns med olika höjder, men tror inte att man kan bygga ihop två stycken på höjden. Har aldrig sett det iaf. Sen så kan råttor gräva, vilket innebär att de ganska lätt kan ta sig ur rasthagen om de vill. Så man kan inte lämna dem ensamma i den.
Det finns ihopfällbara burar annars, kanske bättre att satsa på en sån.
Qui dormit, non peccat

De ska bara ha den när de är ute med mig, på nätterna eller i varma / regninga dagar bor de inne.
Jag håller bra koll på dem för de är inte alls vana vid att vara ute.
Har du något tips på en ihopfällbar bur, jag har sökt men inte hittat?

Fop.burar finns som ihopfällbar bur, furet är oxå ihopfällbara. Har sj en stor marsvin/kaninbur som är ihopfällbar, mycket enkel att ta med sig. hos Zooplus kan man hitta flera! :)
Annars är det rätt lätt att tillverka en ihopfällbar bur oxå, köp något billigt på blocket och klipp isär den i hörnen. När du sätter ihop den så drar du åt den med klämmor eller ståltråd eller vad du nu har med dig och vips har du en bur igen! Kanske inget man vill göra med en helt ny bur, men med en begagnad funkar det utmärkt.
Qui dormit, non peccat
Kompostgaller är på tok för glest för att fungera till råttor.

Okej, tack för era svar! Jag ska kolla med min kompis som har en tom marsvinsbur, den kanske jag kan klippa uti och sätta ihop?

Ja utan problem :)
Qui dormit, non peccat
Råttor behöver galler runt om. Jag hade några i en utekaninbur några timmar förra sommaren och de bet hål i hönsnätet i ett hörn på botten och grävde sig ut. Ingen försvann dock men det var ren tur. Så ganska kraftigt galler, hönsnät är för klent, runt om och uppsikt behövs. Och som någon sa tidigare, kompostgaller är för glest.
Hoppas att du hittar något som passar dina råttor.