snabbt svar uppskattas - medicin
ska behandla skabb idag och undrar ska det verkligen vara 13 droppar på en stor råtthane? hade för mig då jag läst på här att dom flesta har en droppe med stronghold mellan öronen. hela råttan blir ju dyngsur annars tycker man ._.
svara gärna snabbt för jag vill kunna medicinera ikväll då dom bara kliar sig
En droppe räcker. 13 droppar är på tok för mycket och även om det står att det är "ofarligt" att överdosera så skulle jag inte våga pröva på det…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
det står på pappret jag fick från vet att det ska vara en droppe per 50 gram. ( ska kolla så ja inte kastar om siffror )
är det säkert att det räcker? blir som förbryllad. iofs gillar jag inte vet i stan, men hon skulle vara smådjurs expert :/
Har aldrig hört om någon som inte blivit skabbfri med bara en droppe. Men är du osäker och/eller har väldigt stora råttor kan du köra en 2-3 droppar i stället. Men 13 är på tok för mycket.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
jag tar 2 droppar på dom stora och dom små får en, lol. nu har jag så mycket stronghold att jag kan vara hobby vetrinär ett bra tag framöver :P
TUR att jag inte tog den medicinen hon tyckte jag skulle ta från början som gick mot 1000kr

Det räcker med en droppe för skabb oxå, man behöver definitivt inte ha 13 droppar! Vid ett allvarligt fall så fick jag doseringen 1 droppe per 500 gram, vilket är bra mycket rimligare.
Qui dormit, non peccat
OK, tur att man har den här sidan :)
annars kanske jag hade haft förgiftade råttor vid detta laget

Du hade kunnat gett dem 13 droppar, och råttan skulle troligtvis klara sig helt utan men. Stronghold kan man överdosera kraftigt även om man såklart ska undvika det
Får man fråga vem som gav dig rekommendationen 1 droppe per 50 gram? Du kan pma om du vill.
Qui dormit, non peccat