Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1693 ggr
Peer
0

Mariette söker nytt hem

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mariette/Marre söker ett nytt hem då hennes sista flockmedlem Sandra var tvungen att avlivas på grund av tumör igår.
Marre är enligt mig en liten hona som föddes mellan 11-13 mars 2010. Jag skulle kalla Marres färg för albino, fast med roan teckning, hon hade beige överdel under några månader men försvann sedan helt och hållet. Hennes päls är ''normal'' inget rex eller sådant.
Kullstorlek, hennes pappa och hennes mamma är okända för mig, hon köptes av zoobutiken av en privat uppfödare och kom dagen innan jag kom till butiken.
Mina orsaker till omplaceringen är allergi i familjen, vissa känner säkert igen att jag la in en annons för några månader sen men då fick Marre löss och då fick vi åka till veterinären och ta bort det, och det växer fortfarande ut, men är nästan helt utvuxet nu. Och även för att hon kommer bli ensam om jag hsr kvsr henne, vilket är oerhört elakt mot henne.

Marre triggade mina andra råttor hela tiden att följa med på saker om de inte hade egna hyss för sig dock blev de ibland trötta på henne, annars har hon buttat ner mycket saker ifrån skåpen i mitt rum för att få ner dom till hennes ''lya'', vilket är under min säng. Hon är även lite smårolig när hon vill rota i min papperskorg och jag drar bort henne och hon ställer sig på andra sidan av den där vi inte ser varann och när hon väl hoppar upp och får syn på mig ser hon så skyldig ut med hennes blick ;) Annars gillar hon ibland handbrottning om du pratar hela tiden med henne hela tiden, dock är jag den enda hon är van vid så hon kanske måste vänjas. Alla sorters kattleksaker som hon jagar älskar hon och hon tröttnar aldrig på dom. Marre är inte så kelig av sig för det mesta. Hon springer runt i rummer och vill inte att någon hindrar henne på upptäcksfärd så när du försöker få in henne igen är hon så snabb så det är så gott som omöjligt, vilket är något hon kommit på på senare tid :) Annars klättrar hon lätt på garderoben, bokhyllan och skrivbordet som ungefär är 1,5 meter hög och det snabbt, vilket kan bidra till ''flykten'' ibland :s
Marre finns hemma hos mig i Sunne, Värmland.
Marre skänks bort till ett bra hem, där det INTE är något litet barn som ska ha henne, och där hon får en snäll flock att vara med då Marre älskar att leka och busa med andra råttor.
Hon ska få vara ute några timmar varje dag och med henne medföljer matskål, lite leksaker mm. Jag förlitar mig mycket på hemmagjorda leksaker som går bort snabbt så det blir inte mycket till dig som tar Marre tyvärr.
Ingen bur medföljer, ej heller kan den köpas då den är bortlovad sedan månader till släktingar. Men en stor bur är ett krav !

Mitt mobilnummer är 0722244983, men bästa sättet är möjligtvis e-mail på pereee@live.se. Försök gärna med båda men e-mailen kollar jag varje dag så försök främst med den. Och så finns det såklart PM här på råttor i fokus.
Annonsen ska INTE vara låst.

Bild kommer senare på Marre.

RaGooN
0

Var finns du?
Måste bara fråga vilken djuraffär hon är från också :)

Kram Erica

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Itchy
0

Sunne värmland…

står i annonsen ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

zickan
0

Marre är ingen albino :-). Var färgern champange innan och försvann så är dt champange roan(husky/stripe beroende på hur bred färgen var)
Roan=blekgen, bleker färgen och ögonen. Vissa bleks knappt alls, vissa blir vita.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Peer
0

#1 Marre är köpt i Karlstad på arken zoo :)

#3 Jaså nu blev jag lite förvånad, men du har helt rätt :)

PewPea
0

Jag har en liten flock på 2 systrar som nog skulle kunna tänka sig att ta in en till brud.

Jag bor i Karlstad

Peer
0

#5 Nej men va trevligt, det var ju ganska nära också :)
Du kanske kan skicka PM?

PewPea
0

Ska du lägga upp bilder på henne här kanske? :)

Peer
0

Marre är fortfarande kvar och till den som är intresserad kan jag skicka bilder :)

Peer
0

Marre är fortfarande kvar..

RaGooN
0

Lyckas vi få henne till Halden kan jag ta henne.
Før hon funkar i flock? :)

Peer
0

Vart ligger Halden?
Ja, hon fungerade väldigt bra med de andra två råttorna. Någon gång blev hon ''satt'' på plats eller vad man kallar det av de andra, men inget allvarligt så hon blivit skadad. :)

RaGooN
0

Okej låter ju bra :)
Norge, Halden ligger i "länet" Østfold
Det är här jag befinner mig nu och kommer förmodligen flytta hit.
Råttorna är här med mig med :)
Så skulle det fixa sig så tar jag henne gärna.
Kan vara lite krångligt men man vet aldrig.

Peer
0

Verkade inte vara så långt ifrån Sunne egentligen, om jag nu såg rätt :)
Fixa sig som i transport eller att det är hektiskt? :)

RaGooN
0

#13 förstår inte vad du menar med sista meningen :)
Är nyvaken hehe.

Peer
0

#14 Att det kan vara lite krångligt för dig som du skrev, undrade om det berodde på att det var hektiskt med alla ungar eller för att du inte hade transport, för transport fixar jag lätt =)

RaGooN
0

Ja, det är ju liksom Halden. Så det blir väldigt krångligt.

Peer
0

Nu fattar jag inte riktigt, va det hektiskt? :)

RaGooN
0

Jag vet inte riktigt vad du menar nu ^^
Men om du kan fixa skjuts till Tanumshede med råttan inom en vecka så blir det lättare :)
Jag har ju ingen bil så blir riktigt svårt för mig.

RaGooN
0

Kan vi inte fortsätta snacka i Pm ^^?

Peer
0

Marre är kvar.

Peer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hör kommer lite bilder på Marre :)

Peer
0

:)

Peer
0

Pälsen har nästan helt växt tillbaka nu :)

PewPea
0

Hej, jag skulle nog kunna ta hand om henne ändå eftersom mina små flickor har blivit lite större nu och det känns lite säkrare men jag kan nog inte ta mig dit för att hämta henne :/

Lancia
0

Finns ett hem utanför Göteborg som söker hona till sällskap till sin dam som kommer bli ensam väldigt snart. Skicka mig ett PM om du vill ha kontaktuppgifter!

PewPea
0

Nu har Marre ett nytt hem hos mig och hon är hur lugn som hellst :)