Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 982 ggr
Lancia
0

Tamråtta utsläppt i Göteborg

En kvinna som var ute och gick med sin dotter igår på Guldheden i Göteborg stötte på en vit råtta som verkade väldigt lugn, men dom trodde det var en vild sådan och vågade inte ta upp den.

Jag fick höra detta alldeles nyss av en vän i telefon, kvinnan som som stött på råttan är kund på min kompis salong.

Med andra ord, håll gärna utkik efter tamråtta/or om ni befinner er i området och försök gärna fånga in. Kan du sedan inte behålla råttan själv, så är du välkommen att höra av dig till oss på Råtthjälpen, och jag kan även nås på telefon 0768-84 03 88, så löser vi med jourhem/pemanent hem åt den.

Mvh
Alexandra, Ordförande i Råtthjälpen

[Driva]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vet du vart i guldheden det är ganska stort? (för att leta efter råtta)

Lancia
0

Jag har tyvärr väldigt dålig koll på det området över huvud taget, vet knappt vart det ligger, ska försöka forska mer i saken!

mikeiko
0

Det är ju ett helt gäng som ska ses och Råttfika i GBG imorrn dag, de kanske kan vara lite rescue rangers?

Faen, annars hade jag kunnat ställa upp, men är inte i GBG denna helg :(

zickan
0

Jag är långt från göteborg. Men råtthjälpens jourhem här har plats om det behövs.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Miss Lalona
0

Guldheden är ju som sagt VÄLDIGT stort. Jag skall upp dit ikväll och ta mig en koll men om man kunde få något gatunamn eller områdesbeskrivning så hade det hjälpt mycket!

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

OttoIsTheShit
0

Om någon vet ungefär vilket område kan jag åka förbi imorn :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Guldheden
0

Jag bor i guldheden och skall hålla utkik!!

Lancia
0

Någonstans i närheten av Guldhedsskolan tror jag, jag vet inte själv vart den ligger så det kanske inte är till nån hjälp

mikeiko
0

#8 Oj, det går inte att få fram mer info än så? :(

Lancia
0

Kompisen får inte tag på sin kund och kan inte få fram någon mer exakt information just nu :/

Men jag antar att den lilla infon som finns är bättre än ingen alls i alla fall… :( Dvs har ni vägarna förbi Guldheden, håll gärna lite extra utkik!

Guldheden
0

guldhedsskolan ligger två hållplatser från mig! jobbar nu, men jag skall skippa vagnen de närmsta dagarna och promenera sträckan där istället! vet att en tjej i rakethusen har råttor, känner henne tyvärr inte, någon kanske har rymt.. man vill ju gärna ta ut dem i solskenet och olyckor kan hända =( vi får hoppas på det bästa! du får gärna fråga om det är vid skolan eller på andra sidan vägen där det är lite skog och natur. så man minskar området att leta på.

Miss Lalona
0

Jag skall kolla så snart jag kan också.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

r8ttanz
0

lycka till :)

mikeiko
0

Något nytt att rapportera?

Fisfia
0

Alexandra, om du kan forska vidare får du gärna fråga om det var Norra eller Södra Guldheden de stötte på den. Och gatunamn är ju bra att höra efter kanske om det går.