Vad sysslar han med?
Nu har bebben jag tagit hem varit här ett tag. han har gjort sig hemmastad i buren förutom i en sak. Med Monty.
Jag fattar inte vad Monty sysslar med. Det verkar inte som rang, beteendet verkar inte riktigt likadant tycker jag.
Så fort bebben ser Monty i närheten skriker han och Monty jagar.
Bebbens tillflykts ort är i ett ferplast rör. Monty i sin tur sitter på en hylla rätt nära och drar i röret? Han drar och skakar på röret och jag fattar inte varför?
Han verkar elak emot bebben. Förut var han lugn och snäll men nu verkar han elak.
Vad kan jag göra för att förbättra detta? skambur? Ha dem ute tillsammans mer bara de två?
Jag hade samma problem fast med mina möss. Den ena var aggresiv och slogs och bet, till och med av svansen på en av sina bröder. De andra är riktigt lugna och mysiga och tama. Han som är aggresiv är mysig och tam men går inte ihop med andra han får tyvärr vara ensam i en bur, då han slås mot alla andra tyvärr. De andra har jag alltid minst 2 så de är aldrig ensamma.
Jag spånar bara, kan de inte ha något med uppfostran att göra? Typ en "gammal gubbe" och ett "irriterande barn"?
När min gjorde något liknande mot min bebbe, så tolkade jag det så. Men har ingen aning om hur de uppfostrar bebbar, om de ens gör de alls.
Men de lät väl lite väl mycket i ditt fall, o så ska de väl inte behöva vara 
// Fawo (;
#1 jag har tre för det är enklare som så tycker jag. Så det är bara de två som inte verkar klicka.
#2 Jag vet inte riktigt. Monty är bara ett år så gammal gubbe vet jag väl inte direkt. Möjlighen uppfostran. Dock tjyvnyper han bebben mellan varven när han får chansen. Han är inte alls lika graciös som bebben.
De har nädå suttit en hel helg tillsammans i en större transport och blivit omkring burna. Då sov de allihopa ihop och det var inga problem. Men så fort de kom in i buren igen blev det problem. En bur som jag ändå storstäda utifall att innan jag introducerade bebben.

Den är klassisk.
Lillen skriker åt MOnty som till slut lackar ur. När den äldre ska sätta den mindre på plats kan han inte göra det då den lilla gömmer sig i röret.
Dom behöver helt enkelt göra upp även om det låter hemskt. Ta bort alla små krypin som den lilla kan gömma sig i och låt dom göra upp. Det kommer med all säkerhet låta som den lilla håller på bli flådd levande men oftast är det bara drama. Ha ändå koll på dom och ha minst en gallerlucka öppen. Alt är att sätta dom på ett litet utrymme tillsammans under uppsikt och läs av kroppspråket på båda råttorna så kommer det gå bra.
Ok. Ut med röret då med andra ord. Får se om det hjälper. Någon galler lucka kan jag tyvärr inte ha öppen. Men jag sitter i samma rum så jag har ju koll på dem i alla fall.
Får nog ta ut dem och låta dem göra upp. Har en enorm hornbach och lillen hinner ju upp innan monty ens kommit halvvägs.