Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 742 ggr
[postmortum91]
0

Jack har sår på båda framtassarna

Hej nyss såg jag att Jack har sår på båda framtassarna(händerna som jag kallar det), ibland putsar/gnager eller liknande kliar med tänderna eller nått på tassarna. det är vid vristerna på tassarna som han har sår. hjälp mig!

Fawo
0

Vad har du för bottenunderlag?

// Fawo (;

minky
0

kan va så att han är lite för duktig på att tvätta sig.

har det problemet med 2 av mina hanar. de får en massa porfyrin o små sår på insidan av framtassarna

Banankaka320
0

#2 Porfyrin i tassarna? Eller från näsan/ögonen? O.o

Lancia
0

#3, Från näsan/munnen….

Banankaka320
0

#4 Hah ja men jag blev förvirrad och fick framför mig att råttan varade och blödde ur tassarna fast hon trodde det var porfyrin. Men Fattade nu när jag läste inlägget igen (a)

[postmortum91]
0

Jag har pellets. de andra har inga sår som han jag vet inte vad de kan vara

Fawo
0

Någon möjlighet att fota kanske? :)

// Fawo (;

mikeiko
0

Kan vara för hårt, kör hellre med tyg eller tidningspapper, och något uppsugande i toalådan.

[postmortum91]
0

har försökt tagit bilder men kameran vill inte få kontakt med datorn. Kameran är alltså trasig. men insidan av handlederna är typ som uppskrapade. Jag måste även säga att jag har köpt "ikea kusiner" igår som jag hängt upp i buren. Jack har ramlat ner några gånger när han försökt tagit sig till den kan de bero på det kanske?
han är en klantig råtta.

Banankaka320
0

Har också kusiner hos mina klumpiga hanar, dem klarar sig :) Ohyra? Kliar han sig mycket på händerna? Eller "biter"? Allergi? Är såret under tassarna?

[postmortum91]
0

nej han kliar sig inte så mycket och tror inte han har ohyra heller. Nej såret är precis i början på hans arm. jag avvaktar och ser hur det utvecklar sig.

Banankaka320
0

Okej, hoppas det försvinner.