Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 620 ggr
Fawo
0

Namntips åt pojke? (:

Har ju fått hem 2 råttpojkar som jag kallat Soblex och Takeo. Men Soblex fastnade aldrig på ena pojken, jag känner att han behöver ett annat namn :-D

Han är 11 veckor gammal, o är en Agouti Eubk.

Takeo är döpt efter en japansk triologibok, över näktergalens golv. Tänkte att han också kunde få ett namn ur den boken men hittar inga bra namn! Ichiro, Arai, Takeshi är några namn jag funderat på..

Tycker ni att några av dessa namn verkar bra? (jag vet att de är upp till mig men vill bara ha lite åsikter! :D )

Eller har ni några andra fina namn? Behöver varken komma ur boken eller vara japanskt :D

// Fawo (;

Zolah
0
Lamina
0

Tiko? Eller kanske Hachikō?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fawo
0

#2 Tiko var ju bra (och Hachiko), men har en annan råtta som heter Nojiko och en hamster som heter Rico. Låter så lika allihopa! xD

// Fawo (;

Fawo
0

Haha hittade ett till namn i boken. Junko, det var väl lite gulligt xD

// Fawo (;

Fawo
0

Okej.. Min sambo döpte honom precis till Stig Helmer Skrikandes

Nu kommer de sitta fast i mitt huvud

// Fawo (;

mikeiko
0

Lulz, annars har du ju Haruki eller Murakami :)

Lilith
0

#5 Stig Helmer, fantastiskt! :')
Du kanske kan ge honom ett tufft smeknamn? ^^

[postmortum91]
0

jag döpte mina efter disney råttor och han tvättbjörnen meeko.
Du kan ju döpa han till någon sånt kanske

[postmortum91]
0

Jag tänkte döpa meeko till Buzz lightyear först, men nu kan ju du döpa din råtta till det, det är ju tufft

[Rottfinalina]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker du ska döpa honom till Rascal :P eller --> Little Rascal.

Fawo
0

Vad fina namn :-) nu har jag många i arkivet! Av någon anledning har jag börjat kalla honom för thotte, tott, trotte osv xD känns som att det passar honom :D

// Fawo (;