Barn som råttägare
Efter att ha läst det här är jag ännu mer övertygad om att barn inte ska få vara råttägare om de inte har kunniga föräldrar…
men herre gud, varför erbjuder sig ingen att ÅKA till flickan och kolla?
Jo man undrar ju!
Det är ju svårt att guida nån genom hur man hanterar djur då man endast amvänder nätet, hade varit mer OK om hennes föräldrar var där och läste men det verkar ju som hon får göra allt på egen hand… shit
Ja hur dåligt som helst!
Blir så arg på hennes föräldrar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
o herregud….. jag mår dåligt.. var e föräldrarna om hon måste söka hjälp i forumet?
(påtal om barn, en bättre sak, min systerdotter på 1 år e nog den ENKLASTE att passa, man täller henne framför råttburen så roar hon sigsjälv ^^)
är det ingen som kan ta reda på var hon bor så vi kanske kan se om vi kan skicka nån som kan råtta dit?
#5 JA man undrar ju
Söt:)
#6 Jag mailade henne nu
Hoppas det går bra för henne :/ och för råttorna
Jo det hoppar jag med:/
… stackars, stackars lilla tjej … Fy vilken mardröm!!! x(
Ja:/
Dom har ju i princip stoppat allt ansvar på henne, om man skaffar djur åt sina barn har man lika mycket ansvar för den som för barnet själv! Djur är inte leksaker , och därav kan man inte bara lämna det sådär.
Nä:/
Ne stackarn. Dock måste man väl säga att hon är rätt ansvarfull ändå tjejen. Även om hon inte är totallt inne på rätt spår eller så. Så försöker hon ju i alla fall. Men föräldrarna borde ju faktiskt kliva in.
Jo hon gör ju så gott en 12åring kan..
Jo precis. Men hoppas någon kan åka till henne och hjälpa henne. Vem som helst vore ju ett plus även om personen inte kan bäbbar så mycket. Bara lite kunskap hade ju hjälpt i detta fallet liksom.
Ja, jag har som sagt mailat henne och frågat var hon bor så kan vi sätta upp en efterlysning efter råttkunniga i det området här på ifokus
Käckt. Så hon kanske kan få hjälp.
Mmm:)
Stackars tjej! Det är helt klart föräldrarnS ansvar och fel det som hänt, dem borde åtminstone kunna könsbestämm djuren. Inte så himla svårt då hanen har en pung lika stort som deras huvud! Fast jag tycker också att det är affären fel, men man ska inte förvänta sig att dem talar sanning fast dem borde det. Jag sålde en råtta till en tjej som var typ åtta, men allt skedde Mellan hennes mamma och mig. Som haft råttor innan och så, det var en present till henne. Träffat tjejen och hon gillar verkligen råttorna.