Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 908 ggr
Lilith
0

Ändrat ögonfärg

Mina ena råtta, Lithium, är rubinögd. Allra mest tycker jag väl att ögonen är svarta, men så sista dagarna tycker jag att hennes ögon har börjat se väldigt röda ut.
En starkare röd färg.

Nu kan det ju lika gärna vara inbillning från min sida, pga av att jag studerar henne helt sjukt mycket nu för tiden, och att hon helt enkelt alltid har haft den här färgen i vissa ljus eller vad vet jag.
Men är det någon som vet om råttors ögonfärg kan förändras, och om det nu är så, vad det kan bero på?

Lamina
0

När jag började studera ögonen på 3 av mina råttor som, enligt färgbeskrivningen, skulle vara rubinögda dök det helt plötsligt upp en massa rött där som jag inte sett tidigare. Inbillning eller något man helt plötsligt lägger märke till när man tänker på det? Tja, inte tror jag det är inbillning iaf. :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lilith
0

Det som är så himla lustigt är att åtminstone en av bebisarna ska ha rubinögon, men jag tycker de ser blecksvarta ut, vilket jag visserligen tyckte om Lithiums ögon för något år sedan.
Haha, svårt det där med ögonfärg tydligen ^^

Lamina
0

Verkligen. Och än roligare blir det nu när jag insett att jag haft fel hela tiden, råttorna ska inte ha rubinögon! Men jag är säker på att jag har sett rubin på åtminstonde 2 av dom. Well, då har jag något att göra nu istället för att sova, färgbestämma mina råttor. (Oj vad OT det blev nu)

I vilket fall så har jag ingen aning om dom kan ändra färg. Kanske blir dom lite ljusare när dom blir äldre..? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Banankaka320
0

Min tant fick rödare ögon ungefär samtidigt hon blev gråhårig/vitare runt nosen

Lilith
0

Haha, fick du någon ordning på ögonfärgerna? ;)

Ja, jag har funderat på det. För ibland kan ju färger förstärks (t ex att grönt framhäver rött osv).
Det jag har funderat på nu är helt enkelt att det har blivit mycket ljusare utomhus, och att det kanske framhäver hennes röda färg.
Bebisens ögon är ju fortfarande väldigt små, så då kanske de inte reflekterar lika mycket ljus :)