Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 901 ggr
Whiskery
0

Bon & leksaker

Hej alla, vad jag har läst så är plast bon det bästa man kan ha, och trä bon de värsta man kan ha. Men i affärer så hittar jag bara trä bon. Just nu så har jag en gammal glass kartong som mitt ända plast bo, jag vill köpa flera men vart kan man göra det någonstans? :S

Och vad för leksaker uppskattar råttor, bollar och bjällror etc. etc.?

hus-musen
0

Plasthus finns ju överallt på alla affärer jag varit in i. Igloo tex är rätt populära, kommer i många olika storlekar. Annars kan man beställa på interner och få massor med olika hus. Huvudsaken är att man beställer stora hus som är rymliga för att slippa kondens som kan bli i små hus.
Trähus drar åt sig kiss, men man kan faktiskt lacka dem med giftfritt lack så håller de längre. Jag tycker det är för mycket jobb och köper hellre plasthus.

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

Jag bad djuraffären beställa hem de plasthus jag ville ha. Hör med dem, de kan säkert hjälpa dig!

Svettbonde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har byggt egna hus av plastbunkar och dylikt, från till exempel Claes olsson! Det är ganska billigt och går att få ganska stora hus med för inte så mycket pengar! Det har fungerat bra och varit uppskattat av råttorna!

minky
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

mina gillar att leka med såna katt vippor (lång pinne med fjädrar eller dyl i toppen)  aktiverar matte oxå,,, =)

lösa leksaker så som bollar ect försvinner de bara in i burén med o tuggar sönder så det är ingen hit….

Kashii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi har köpt rått och gnagvänliga korgar som vi vänt upp o ner och gjort en öppning i :P oftast köpt på jysk. Men trähus fungerar, men som en annan i tråden sa, trä drar åt sig fuk (som kiss) väldigt bra ><' men vill och orkar man så kan man göra rent med en diskborste och såpa bara man skjöljer noga.

Om de är aktiveringsleksaker du är ute efter så testa på agility, bra aktivering och bra hjärngympa, lådor i olika stlkar, trappor/stegar osv finns säkert många tips på nätet om de ^^

en av våra korgar som Dottie och Maja-My gillade o ligga ovanpå och i när de levde