Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 738 ggr
Luciferchild
0

Kissande!

Jag ha 4 st hanar.

Enda problemet är att de luktar ju kiss HELA tiden! :(

Får skrubba och torka av typ varenda dag för att lukten ska försvinna nogorlunda.

Dom kissar typ aldrig i kisslådan utan bara där dom sover och på alla hyllplan osv.

Dom ligger lixom i sitt eget kiss och de är inte så trevligt. Speciellt inte när man ska ta upp dom för dom luktar ju så illa :(

Snälla har ni några tips så kom gärna med dom!!

Med vänliga hälsningar  My

Wand
0

En tjej jag pratade med förut sa att hanarna brukar lukta kiss, för de markerar revir och sådant. Honorna brukar enligt henne vara nästan helt luktfria.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Ratass]
0

Ha mattor elelr bottenmaterial på hyllplanen

Luciferchild
0

Men hjälper mattor osv på hyllpnanen? De kommer ju lukta iaf från dom?

Jo det vet jag att dom gör. Men alltså de är typ pölar där dom sover osv så tror inte de är revir markerande direkt

[Ratass]
0

man får ju tvätta dem, alal hyllplan ja köpt har haft som en kant om man vänder upp å ner på dem. hellre mattor iaf än vara plast, då är det ju självklart det kommer lukta om kisset bara ligger där :/ För mig luktar det ingenting,.

hus-musen
0

Svårt problem det där, mina hanar luktar aldrig kiss förutom en som inte tycks fatta hur man håller sig ren. Har alltid varit sådan sen liten bäbis. Har stött på honor som luktar kiss oxå, så det är ingen garanti.

Det man kan göra är att sätta upp fler toalådor, och om man har hängmattor så kan man lägga toalätt i dem. Då luktar det mindre.

Qui dormit, non peccat

Luciferchild
0

Okej. AJa får väl pröva mig mer fram då.

Guldheden
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

för mig är det VERKLIGEN tvärtomm, mina tjejer har alltid kissat överallt, på varandra och på sigsjälva, rullat sig i det o jag vet inte vad. medans mina killar är riktiga små pedanter, inte en enda bajskorv finns utanför toalådan och kiss har det aldrig luktat.

dock kanske det blir renare nu när min smutsigaste tjej precis hamnat i himmelen =(

Zolah
0

!# honorna gör det lika ofta som hanarna vad jag läst, så ingen skillnad där förutom att hannarna kan lukta lite starkare

hade en riktigt pissruska när jag hade honor, hon märkte allt

[lucke]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina honor stinker mer nu sen jag började med mattor på hyllplanen- har man fleecetyg där så luktar det mkt mindre om rådisarna.