Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 471 ggr
hannalamsa
0

Asta och Mollan omplaceras, uppsala

Då Astas vän Mollan börjar bli gammal har jag tagit det svåra beslutet att omplacera damerna till någon som har fler råttor. Asta får absolut inte bli ensam, och då jag inte kommer skaffa fler råttor har jag kommit fram till att det är det bästa för mina älsklingar. Alternativt att jag hittar ett hem, men att båda tjejerna stannar hos mig tills Asta blir ensam, som får flytta då. Detta diskuteras närmre vid kontakt. Båda råttornas förflutna är okänt, men jag ska försöka fylla i så gott jag kan. Mer berättas vid kontakt.

**1. Asta
**

Födelsedatum: Maj 2010

Färg, teckning, hårlag: Hona. Black roan med bläs. toppörad, slät.

Kullstorlek: okänt.

Fadern: okänd.

Modern: okänd.

Pris och reg: Ej registrerad, zoo-råtta från början. Hon kostar ingenting i pengar, däremot måste hon garanteras att hon får ett bra hem för resten av sitt liv.

Omplaceras pga: Se ovan.

Mer info: Köpt på djuraffär i slutet av maj förra året, har alltid bott hos mig sedan dess och har varit frisk.

Personlighet: Hon är den snällaste av själar, alltid pigg och glad av sig. Jättesocial mot sin burvän och visst får man sig en puss då och då, när hon hinner. Hon bits verkligen inte, men maten serveras lämpligtvis från matskålen då hon är ett matvrak. Jag är helt övertygad om att hon var räserförare i ett tidigare liv, som hon far här i lägenheten. Hon går oftast lös här hemma, den lilla buren jag har är i princip enbart övernattningsbostad i vanliga fall. Därmed är hon väldigt slimmad och liten. Hon är en höjdare på att hoppa och har därmed hunnit med en hel del bus här i livet.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

**2. Mollan
**

Födelsedatum: Okänt, enligt uppgift ska hon vara runt 2,5-3 år

Färg/teckning/hårlag: Hona, black roan med bläs. Toppörad, slät.

Kullstorlek: Okänt.

Fadern: Okänd.

Modern: Okänd.

Pris och reg: Troligtvis registrerad enligt förra ägares upplysningar. Hon kostar inget, dock måste hon garanteras ett bra hem för resten av sitt liv.

Omplaceras pga: se ovan.

Mer info: Mollan är tyvärr en tjej som fått agera vandringspokal. Hon kom till mig som omplacering efter att hennes burvän dött, som sällskap till Asta. Förra ägaren förklarade att Mollan var en tjej med stamtavla och allt, dock hade hennes papper kommit bort, så jag vet tyvärr inget.

Personlighet: Mollan och Asta har kompletterat varann, då Mollan är allt vad Asta inte är. Hon är en gammal tant med integritet, stor och tjock trots att jag försökt motionera och banta bort det i vad som känns som all evighet. Hon är inte social mot människor och kan nypa till i tårna om man inte passar sig, dock "bits" hon inte ex. när man lyfter upp henne och det har aldrig gått hål. Hon tycker om att sova med Asta, gunga runt i egen takt i lägenheten och bita på skorna i hallen… det gör henne lycklig.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kan du tänka dig hjälpa oss i den här svåra situationen? maila mig, då jag inte är aktiv här på forumet. Min mail: hannalamsa@hotmail.com

MVH

Hanna