Furet Tower på ingång
Just nu är gubben påväg och ska hämta en Furet Tower. Vi var på rundjakt igår efter en ny bur. Det slutade med en Furet Tower, men personalen hade problem att få ner den från fjärde hyllvåningen i deras lager,så nu är gubben iallafall påväg och ska hämta den, tjohooo.
Ska bli riktigt kul att inreda den sen, grabbarna kommer få det så bra i den.
Våran andra bur vi har, gammal innätad fågelbur är annars skitbra i storlek(L-B-H= 120cm-70cm-105cm), men jobbig att städa,därför ville ja byta. Så den ska vi försöka få såld sen.
Mysigt med ny bur! Hoppas du blir nöjd med din nya bur :D Bild önskas när grabbarna flyttat in =)
Hur mycket fick ni ge för den?
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har monterat buren och grabbarna har flyttat in. Några flera saker ska in i buren, men de står på tvätt å diskning just nu.
2190:- betalade vi och då fick vi lite extra rör och grejjer med.
Här kommer en bild med min 7 åring brevid.
Mysigt!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Hur ser den gamla buren ut? Har du bilder på den?
Vad hade du tänkt ha för pris på den :)?
Med vänliga hälsningar My
Det blåa längst ner på bilden ovan är tejp, då den var lite sprucken nertill och att det bara ramlade ut "skräp" vid de utdragbara lådorna.
Har man den inte innätad så är det en stor lucka på framsidan och två små på sidan. Men med nätet på så är det bara den stora luckan framtill.
Våra grabbar är ju ganska små änsålänge så ja vågade inte riskera att dom skulle rymma, men för fullvuxna så borde det funka.
Tror att det ca 19mm mellan gallren.
1000:- hade vi tänkt oss…
Okej. Skulle bli väldigt glad om ajg fick exakta mått :O Höjd bredd och djup.
:D
Måtten är de som står i översta inlägget… bredd 120cm, djup 70cm och höjd 105cm.
Var ut och måttade gallerbredden nu, 2 cm var det utan nätet. Men nu sitter ju nätet på som vi najjat fast ordentligt, det är 13mm fyrkantsnät runt hela buren.
Okej, ber om ursäkt läste inte så noga :P
Tycker du att de är en bra bur eller rekomenderar du heldre en furet tower? Vill ha en ny stor bra bur.
Helt ärligt så föredrar jag furet tower. Har ju en FT nu till mina grabbar.
Denna bur i sej är ju skitbra utrymmesmässigt. Men jag tyckte den var jobbig att städa.
Visserligen så om man kan städa den utan att ha råttorna i (mina var lite små å skrajsna när jag hade den, så de var kvar i när ja tömde och torkade ur)så är det nog inga problem, då är det ju bara att haka av gallret från botten och tömma och duscha.
Har man vuxna råttor och kan ha den utan nätet så är det ju ännu bättre.
Okej. Men asså har frågat nu på flera ställen för har jag en FT så vill jag bara en botten på den. alltså längst ner. Vet att andra har gjort så, men de är andra som sagt att den blir ranglig osv då..
Hur kan man göra då?
I tråden " Hur bor dina råttor" så finns det ju en som har lagt ut en bild på en FT med bara botten längst ner, alltså mitten baljan är borttagen. Hon skriver oxå att hon inte upplever den som rangligare än med mitten baljan…
Lyssna med henne, tror hon hade skrivit att hon satt dit en massa buntband så att det ska sitta ihop stabilt.
Jag tycker att har du möjlig het och råd så satsa på en FT.
Jag är supernöjd, men jag har mitten baljan där. Har en riktig klumpeduns råtta som trillar emellanåt så då är den bra att ha där,hehe
Okej, aa får nog bli en sån då :D
Tack så mkt för alla bra svar:D!
ingen orsak..
Hoppas du blir nöjd.