Råttor som inte gillar mat?
När man ska lära sina råttor saker, berömma dom eller få dom tillgivna. så pratar alla om att man ska ge dom godsaker. Problemet är att mina grabbar skiter fullständigt i mat xD Och samtidigt är dom jättefeta! NU är dessa ju ändå såpass tama att de gärna hoppar upp i knät och så om de får springa fritt, men jag är sugen på att dressera dom lite grann :)
Det enda som möjligtvis kan gå vid mycket speciella tillfällen är cheddarpopcorn. Och en gång snöt Fazlie en bit kladdkaka jag tappade i knät när han satt där >.< vet att råttor inte får äta choklad, men det gick bra den gången iallafall.
Så, vad ska man göra annars om dom inte gillar mat? x)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
har du provat leverpastej? eller rökt makrill? mina blir helt vilda när man kommer med sånt *S* men vet inte hur man gör om de inte alls vill ha ngt 
Jag har lockat med det mesta x) mina första två systrar åt ju allt dom kom över! Så det känns lite skumt att nu plötsligt ha ett gäng som bara vill ha mat när det serveras på silverfat i buren T^T
Levergodis är en riktig favorit här :) Jag ger dem bara vid enstaka tillfällen (Då de t.ex gör något bra), och genom att ge lite mer sällan, så de blir mer speciellt att få.
// Fawo (;
Får ta och testa lite mer levergrejer till mina tjockisar ^^ Se om dom nappar på det :D
testa mjölklinser med kattmynta…. det älskar alla mina t.o.m min ena hane som ratar allt
Yoghurt¿ Det vet jag att många kör med när de tränar med råttorna… Konserverad majs är en favorit här hemma, dock ska man inte ge mycket av någotdera men lite ibland skadar ju inte :-)
you can't face the problem, if the problem is your face……
det är inte så att dom inte vill ha för att dom är mätta bara?
Mjukost på en sked har jag använt förut, då får dom slicka i sig lite som belöning :) Väldigt poppis, räkosten är populärast :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina tjejer tycker jätte mycket om hasselnötter och sallad, det kan de tugga i sig hur mycket som helst av, men något som alltid funkar är chips, fast det är ju inte så nyttigt men jag delar dem i små små bitar och då funkar det att skäma bort lite ibland;)
#7 jag vet inte :O Dom har alltid tillgång till Torrfoder i buren och på kvällen får dom en skål med olika sorters färsk mat, typ pannkaka, gurka, räkost, philadeplhiaost, smör, skinka, gröt och lite annat som finns i kylskåpet. Det är inte så att jag ger dom för många alternativ så att mat inte är intressant längre? xD Dom får ju allt på en gång liksom, förutom dom kvällar jag är jättetrött. Då får dom utav lillebrors vällingflaska :)
Ger du räkost, philadelphia och smör varje kväll? Ge hellre mer grönt som sallad, ärtor, färsk broccoli etc, och proteiner i form av kokt äggula och leverpastej ibland. Det de får nu leder snabbt till övervikt :)
Tänk på kolhydrater också! Potatis, ris eller pasta bör de få av varje dag!
Haha nej inte varje kväll :D rätt ofta dock, och jodå, dom gick bra upp sig i vikt efter att ha kommit till mig, men har nu smalnat av igen då jag börjat tänka mig lite för ^^ Tycker dock det är lite mysigt med råttor med lite extra hull x) de är så söta!
#12 Vet vad du menar, flera av mina är också gosebollar :)
Hihi ja ^^ det är så mysigt! Älskar känslan när man hållt på med en av bebisarna, sen så tar man upp en av dom stora tjocka, fluffiga grabbarna! My eyes goes like this: @w@